رسانه ملی فرهنگ صلح و سازش را توسعه دهد
کد خبر: 4104538
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹

رسانه ملی فرهنگ صلح و سازش را توسعه دهد

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: رسانه ملی در قالب هنر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای در تحقق اهداف دستگاه قضایی به‌ویژه ترویج فرهنگ صلح و سازش اقدام کند.

غلامعلی دهشیری، دادگستری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، 13 آذرماه در دیدار اعضای شورای قضایی استان با مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز یزد، اظهار کرد: در دنیای امروز، کار رسانه ای و فرهنگی لحظه ای و ثانیه ای است و دقیقاً پابه پای کار دانشمندان در صنایع دفاعی باید رسانه ملی و محلی و استانی به گونه ای پیش رود که به سطح بالای نقطه زنی و بازدارندگی فرهنگی ورسانه ای دست یابد.

وی به نقش اثرگذار رسانه ملی در تحولات اجتماعی اشاره کرد و گفت: صدا و سیما در حوزه‌های خبری، رسانه ای و هدایتی و تبلیغی، وظایف سنگینی بر عهده دارد.

این مقام قضایی، تصریح کرد: امامین انقلاب از صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی یاد کرده اند که این امر بر اهمیت این رسانه و نقش اثرگذار آن دلالت دارد.

وی سیاه‌نمایی، تردیدافکنی و غلبه دادن چالش‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی بر افکار و ذهنیت جامعه و جوانان و به حاشیه بردن ظرفیت‌های عظیم کار و تلاش و شکوفایی و پیشرفت کشور و جامعه را حربه دشمنان نظام و انقلاب ذکر کرد و افزود: در اغتشاشات اخیر نمودهایی از تلاش‌های رسانه‌های بیگانه و کانال‌های منافقان و معاندان در جهت فضاسازی، وارونه نمایی، دروغ پراکنی و القای پایمال شدن حقوق زنان و دختران در جمهوری اسلامی مشاهده شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، مسئولیت صدا و سیمای استان در بحث جهاد تبیین، ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی - ایرانی و آگاه سازی نسل جوان و خانواده‌ها با تهدیدات مختلف نوپدید در فضای واقعی و مجازی را ضروری برشمرد و اظهار کرد: تقویت و ارتقای تعاملات با دادگستری در بحث آموزش‌های عمومی و ارتقا دانش حقوقی با هدف پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و کمک به کاهش جرایم و کاستن از حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی از جمله موضوعاتی است که باید پیگیری و دنبال شود.

وی ترویج فرهنگ صلح و سازش را از دیگر مسائل مورد اهتمام ذکر کرد و گفت: رسانه ملی در قالب هنر و بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه ای می‌تواند در تحقق اهداف دستگاه قضایی به ویژه در ایجاد فرهنگ عفو، گذشت و ایثار، مؤثر عمل کند.

انتهای پیام
captcha