آغاز هفته پژوهش و فناوری خوزستان از ۲۶ آذرماه
کد خبر: 4104545
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

آغاز هفته پژوهش و فناوری خوزستان از ۲۶ آذرماه

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان خوزستان مقرر شد هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان ۲۶ آذرماه تا اول دی‌ماه امسال برگزار شود.

هفته پژوهش و فناوریبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، علیرضا کیاست، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در نخستین نشست کمیته علمی هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان که امروز 13 آذر با حضور اعضای این کمیته و به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، گفت: در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان خوزستان مقرر شد هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان ۲۶ آذرماه تا اول دی‌ماه امسال برگزار شود.

وی افزود: در کمیته علمی هفته پژوهش و فناوری شاخص‌های ارائه شده برای معرفی برگزیدگان بررسی می‌شود و دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان دانشگاه مادر میزبان برگزاری نشست‌های کمیته علمی است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ برگزیدگان پژوهشی استان در محورهای «کشاورزی و منابع طبیعی»، «فنی و مهندسی»، «دامپزشکی»، «علوم پایه»، «علوم انسانی»، «علوم پزشکی» و «هنر» تجلیل می‌شوند.

کیاست اضافه کرد: همچنین در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان خوزستان دانشجویان برگزیده استان در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، معلمان و دانش آموزان پژوهشگر، فناوران برتر، پژوهشگران برتر مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» شعار هفته پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۱ است و روزهای این هفته با عنوان «مدرسه و آینده‌سازان خلاق»، «پژوهش و فناوری، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی»، «دانشمندان و سرآمدان علمی، پیشران پژوهش و فناوری»، «علوم انسانی و علوم پایه، ارکان اقتصاد دانش بنیان»، «دانشگاه، مبدأ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» و «جهاد تبیین و دستاوردهای علمی و فناوری» نام‌گذاری شده است.

در ادامه این نشست دکتر سیدمحمد اشرفی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز به تشریح شیوه نامه انتخاب پژوهشگران برتر استان خوزستان پرداخت.

گفتنی است، بررسی محورهای انتخاب پژوهشگران برتر بر اساس آیین‌نامه، ارزیابی مدارک و مستندات و نحوه تقدیر از پژوهشگران برتر، بررسی تعداد و نحوه انتخاب دانشجویان برتر و... از دستور کارهای نخستین نشست کمیته علمی هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان بود.

این نشست با حضور دکتر قاسم صنگوری سواری مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha