برگزاری درس‌گفتار «قرآن کریم و علوم آن» در دبی
کد خبر: 4104627
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

برگزاری درس‌گفتار «قرآن کریم و علوم آن» در دبی

درس‌گفتار «قرآن کریم و علوم آن در سیره صالحین» به همت اداره مراکز مکتوم ویژه قرآن و علوم آن وابسته به اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه در دبی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، در این درس‌گفتار که در «مسجد شیخ راشد بن مکتوم» واقع در الورقاء دبی برگزار شد؛ 1200 نمازگزار، معلم، دانش‌آموز و عضو «بوستان قرآن» شرکت داشتند.

در این درس‌گفتار که با سخنرانی  سلیمان الرحیلی، مدرس مسجدالنبی(ص)، استاد تحصیلات تکمیلی دانشگاه اسلامی مدینه و امام جماعت و خطیب مسجد قبا اجرا شد، به چندین محور مختلف پرداخته شد.

نعمت نزول قرآن کریم، تعریف نعمت به عنوان خیری که در دین و دنیای انسان نصیب وی می‌شود، قرآن به عنوان بزرگترین نعمتی که به انسان و بشریت اعطا شده است تا رستگار شود، فضیلت تلاوت قرآن کریم، بهترین قراء قرآن کریم و قاریانی که قرآن را همان‌گونه قرائت می‌کنند که بر پیامبر(ص) نازل شد و همچنین چگونه بهره‌مندی کامل از قرآن و مصادیق زندگی صالحان از مهم‌ترین محورهای این درس‌گفتار بود.

وی در پایان این جلسه به فعالیت مدیریت مراکز مکتوم ویژه قرآن و علوم آن نیز پرداخت و این فعالیت‌ها را ستود چرا که دغدغه آنها خدمت به قرآن کریم است. این مراکز دارای زیرمجموعه‌هایی به نام «بوستان قرآن» هستند که در مساجد و دیگر مراکز دینی فعالیت می‌کنند و تعداد آنها در امارت دبی بالغ بر 270 مرکز می‌شود و ویژه مردان و زنان است. تاکنون بسیاری از حافظان قرآن کریم از این مراکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام
captcha