برنامه‌های هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش لرستان اعلام شد
کد خبر: 4104645
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

برنامه‌های هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش لرستان اعلام شد

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در هفته قرآن، عترت و نماز این اداره‌کل گفت: هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با شعار «مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآنی» نامگذاری شده است.

امین رسولی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستانامین رسولی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: همه ساله از ۱۵ تا ۲۲ آذرماه برنامه‌های قرآنی متنوعی به‌مناسبت این هفته در سطح مدارس و براساس یک روزشمار برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: آیین افتتاحیه برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان، سه‌شنبه، ۱۵ آذرماه همزمان با برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «تلاوت‌های مجلسی» لرستان که با مشارکت آموزش و پرورش لرستان برگزار می‌شود، آغاز خواهد شد. از اهداف برگزاری این برنامه‌ها می‌توان به ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در بین دانش‌آموزان و والدین آنها و انس بیشتر آنان با قرآن اشاره کرد.

رسولی با بیان اینکه شعار هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با عنوان مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شده است، گفت: چهارشنبه، ۱۶ آذرماه، مسابقات مداحی و دعاخوانی و پنج‌شنبه، ۱۷ آذرماه، فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی مدارس با محوریت ایام فاطمیه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به حضور خانوادگی دانش‌آموزان در نماز جمعه هفته جاری، اظهار کرد: شنبه، ۱۹ آذرماه مسابقات نهج‌البلاغه، ۲۰ آذرماه، مسابقات صحیفه سجادیه و ۲۱ آذرماه مسابقات اذان در سطح مدارس استان لرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌شود، یادآور شد: برگزاری سلسله محافل انس با قرآن، کارگاه‌های آموزش عملی نماز، جشن تکلیف و طرح امام‌شناسی از دیگر برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش لرستان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha