پیام مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به‌مناسبت هفته قرآن
کد خبر: 4104846
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

پیام مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی به‌مناسبت هفته قرآن

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: با گذشت بیش از 1400 سال از نزول قرآن و تلاش و کوشش قرآن‌دوستان و قرآن‌پژوهان، این کتاب هدایت هنوز مورد توجه اندیشمندان عالم است.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، با صدور پیامی فرارسیدن هفته قرآن را به جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌ویژه خادمان این عرصه تبریک و تهنیت گفت. متن پیام به این شرح است: 

«باسمه تعالی

«اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن؛ اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن؛ اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن؛ اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن»

سپاس بیکران خدای را که گویندگان از دستیابی به ستایش او بازمی‌مانند. خداوندی که کتاب را برای هدایت بندگان خود نازل فرمود و هر آنچه که مورد نیاز بشر بود در آن بیان فرمود.

رسول اکرم(ص) نیز مانند دیگر پیامبران که امت خود را بی‌چراغ هدایت و بی‌نشان ندادن راه روشن ترک نکردند، امت اسلام را با برجا گذاشتن «ثقلین» ترک فرمود و در کنار و همراه ائمه هدی(ع) کتابی را در میان جامعه گذاشت که روشنگر حلال و حرام، مستحب و واجب، ناسخ و منسوخ، رخصت و عزیمت، خاص و عام، پند و امثال، مرسل و محدود، محکم و متشابه می‌باشد و کتاب و هدایت است.

با گذشت بیش از 1400 سال از نزول قرآن و تلاش و کوشش قرآن‌دوستان و قرآن‌پژوهان هنوز مورد توجه اندیشمندان عالم است.

ضمن تبریک هفته قرآن به همه عزیزان امین آنکه با تأسی به ائمه اطهار(ع) و علمای فرزانه از این موهبت بزرگ الهی بهره‌مند شده و در مسیر گسترش یادگیری معارف آن و عمل به دستورات الهی موفق و سربلند باشید.

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ      از یمن دعای شب و ورد سحری بود

و اوج این سعادت آن است که عشقت رسد به فریادگر خود بسان حافظ قرآن زبر بخوانی بل چهارده روایت.»

انتهای پیام
captcha