اندونزی قانون ممنوعیت روابط نامشروع قبل از ازدواج را تصویب کرد
کد خبر: 4104893
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

اندونزی قانون ممنوعیت روابط نامشروع قبل از ازدواج را تصویب کرد

پارلمان اندونزی در راستای اهداف خود برای ایجاد اصلاحات در قوانین جزایی این کشور و به منظور انطباق بیشتر با شریعت و فرهنگ اسلامی، با اصلاح یک قانون، ممنوعیت رابطه قبل از ازدواج را تصویب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، پارلمان اندونزی امروز، 15 آذر اصلاحات قانونی را تصویب کرد که در آن رابطه قبل از ازدواج جرم‌انگاری می‌شود.

در جریان رأی‌گیری در جلسه علنی پارلمان اندونزی، این اصلاحات قانونی اکثریت آرای نمایندگان را به خود اختصاص داد و به دنبال آن سوفمی داسکو احمد، نائب رئیس پارلمان این کشور، با اعلام اینکه، اصلاحیه‌های قانون در این زمینه به تصویب رسیده است، تبدیل آن به قانون جدید را اعلام کرد.

یاسونا لاولی، وزیر قانون و حقوق بشر اندونزی طی نطقی در پارلمان اندونزی گفت: ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا موضوعات مهم و نظرات مختلفی را که مورد بحث قرار گرفت، رعایت کنیم. با این حال، زمان آن فرا رسیده است که تصمیمی تاریخی برای اصلاح قانون مجازات بگیریم و قوانین جزایی استعماری را که به ارث برده‌ایم، کنار بگذاریم.

دولت اندونزی هم قبل از رأی‌گیری پارلمان از پیش‌نویس قانون جدید دفاع و تأکید کرد که از نهاد ازدواج حمایت می‌کند.

قانون جدید که مشمول شهروندان اندونزیایی و خارجی‌های مقیم این کشور می‌شود در آن رابطه جنسی خارج از ازدواج با مجازات تا یک سال زندان مواجه است.

دولت اندونزی در ماه‌های اخیر برای اطلاع‌رسانی تغییرات، رایزنی‌های عمومی در سراسر کشور انجام داده است. تغییر مجازات اعدام به حبس ابد در صورت داشتن رفتار خوب، جرم بودن سقط جنین جز در موارد خاص و سحر و جادوگری از جمله جزئیات پیش‌نویس جدید هستند.

انتهای پیام
captcha