پیام مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان به مناسبت هفته قرآن و عترت
کد خبر: 4104936
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

پیام مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان به مناسبت هفته قرآن و عترت

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با صدور پیامی، فرارسیدن هفته قرآن، عترت و نماز را تبریک گفت.

هاشم‌ ناظمی ‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم‌ ناظمی ‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، با صدور پیامی فرارسیدن هفته قرآن، عترت و نماز را تبریک گفت. متن پیام به این شرح است:

«اِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ»

قرآن به عنوان معجزه مانای پیام آور آرامش و مودت، نماز به عنوان ستون و عمود دین و مصداق حدیث نورانی «و ان قبلت قبل ما سواها» و عترت به عنوان هادیان و راهنمایان صادق و امنای عابد، سه طریق هم راستای خوشبختی، کمال و رستگاری انسان هستند.

خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، زمینه گسترش و تعمیق این سه اصل سعادت بخش دنیوی و اخروی در جامعه فراهم شده است. سند تحول بنیادین که سند بالادستی و ناظم نظام تعلیم و تربیت است؛ با رویکردی تربیتی و پرورشی و تأکید بر این سه منشور نورانی تدوین شده است. اجرای طرح حفظ جزء سی قرآن کریم و هدف‌گذاری برای تربیت نسلی حافظ و عامل آیات کلام وحی و طرح نور چشم، مؤید عملی این رویکرد حسنه است.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته «قرآن، عترت و نماز» و تبریک این مناسبت نورانی به فعالان کوشای این حوزه، دانش‌آموزان و همکاران تلاشگر، خانواده‌های گرانقدر هم استانی را به تلاش وافر و همت متعالی در راستای ترویج و گسترش فرهنگ «قرآن، عترت و نماز» دعوت کرده تا با تربیت نسلی پویا و قرآنی، بتوانیم شکرگزار این نعمت ارزشمند الهی باشیم. امیدوارم در پناه و سایه این سه درخت تناور و ابدی، عاقبتی نیکو در هر دو جهان، برایمان مقدر گردد.

انتهای پیام
captcha