ثبت‌نام ۱۰۸ هزار دانش‌آموز کردستانی در سامانه نورینو
کد خبر: 4105147
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

ثبت‌نام ۱۰۸ هزار دانش‌آموز کردستانی در سامانه نورینو

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان از ثبت‌نام 108 هزار دانش‌آموز کردستانی در سامانه نورینو خبر داد و گفت: این سامانه برای ساماندهی برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزان طراحی شده است.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: از 15 تا 21 آذرماه با عنوان هفته قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده است در این راستا برنامه‌های متنوعی در این هفته درسطح مدارس استان کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا با حضور مسئولان آموزش‌و‌پرورش، جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان استان کردستان در هفته قرآن و عترت غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و تجدید بیعت با آرمانهای والای شهیدان انجام خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان از ثبت‌نام 108 هزار نفر از دانش‌آموزان کردستانی در سامانه نورینو خبر داد و بیان کرد: سامانه نورینو برای ساماندهی برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزان طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این سامانه دانش‌آموزان ضمن ثبت‌نام می‌توانند رشته مورد علاقه خود را نیز انتخاب کنند، ادامه داد: بر اساس همین سامانه، برای دانش آموزان شرکت‌کننده کارنامه پرورشی صادر و دانش آموزان می‌توانند از امتیازات این بخش به ویژه حفظ قرآن کریم بهره‌مند شوند.

نریمانی برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مدارس و مراکز دارالقرآن‌ها، برگزاری اجلاسیه‌های نماز دانش‌آموزی در شهرستان‌ها و مناطق به عنوان پیش اجلاسیه استانی و کشوری به منظور جریان‌سازی فرهنگی در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز، برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزی از هفته قرآن تا اسفندماه سال جاری در مدارس و 16 آیین نمادین شهرستانی و یک مراسم استانی را از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته ذکر کرد.

وی یادآور شد: برگزاری کرسی تلاوت با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان قاری قرآن، دیدار با پیشکسوتان قرآنی و آغاز مسابقات قرآن بخش دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز در استان کردستا خواهد بود.

انتهای پیام
captcha