برگزاری کارگاه نمایشنامه‌نویسی ویژه کارگردانان تئاتر بچه‌های مسجد
کد خبر: 4105221
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

برگزاری کارگاه نمایشنامه‌نویسی ویژه کارگردانان تئاتر بچه‌های مسجد

کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی ویژه مربیان و کارگردانان تئاتر بچه‌های مسجد عصر دیروز با حضور استاد سید‌حسین فدایی‌حسین، در زنجان برگزار شد.

تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش ایکنا از زنجان، کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی با حضور استاد سید‌حسین فدایی‌حسین مدرس تئاتر و نمایشنامه‌نویس با حضور کارگردانان و نمایشنامه‌نویسان تئاتر بچه‌های مسجد استان در ساختمان آموزشی شهید ابراهیم اصغری حوزه هنری استان زنجان برگزار شد.

در کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی، فدایی‌حسین مراحل نمایشنامه‌نویسی از پردازش ایده تا نگارش متونی با موضوعات مختلف و هم‌سو با اهداف حوزه هنری را مورد بحث و بررسی قرار داد و در پایان، حاضران در نشست به پرسش و پاسخ حول موضوع نگارش نمایشنامه‌نویسی برای گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد نیز پرداختند.

لازم به یادآوری است، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی به منظور ایجاد زمینه‌ رشد و اعتلای هنری گروه‌های نمایشی در مساجد و همچنین توسعه‌ فراگیر فعالیت‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، دومین سلسله رویدادها و همایش‌های استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در شش‌ماهه‌ دوم سال‌جاری (۱۴۰۱) برگزار می‌کند.

تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با هدف فعال‌سازی و سازماندهی گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سراسر کشور، ارائه‌ راهنمایی، آموزش و هدایت گروه‌ها جهت ارتقای کیفی فعالیت‌های نمایشی، تولید نمایش توسط گروه‌ها متناسب با فضا و ظرفیت‌های اجرای مسجدی، برنامه‌ریزی، حمایت و تشویق گروه‌ها جهت اجرای نمایش‌های تولید شده در مساجد محله، شهر، استان و کشور و جذب حداکثری مخاطبان مردمی در تمامی گروه‌های سنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha