دهمین جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن برگزار شد + عکس
کد خبر: 4105501
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

دهمین جلسه ارتقای قاریان ممتاز قرآن برگزار شد + عکس

دهمین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم باحضور تعدادی از قاریان و مشارکت برخط و تصویری تعداد دیگری از قراء ممتاز سراسر کشور برگزار شد و تلاوت عرفان پورمرادی با کسب نصاب لازم به عنوان تلاوت منتخب معرفی شد.

به گزارش ایکنا، دهمین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، چهارشنبه ۱۶ آذر از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور تعدادی از قاریان و مشارکت برخط و تصویری تعداد دیگری از قراء ممتاز سراسر کشور، در تهران، مجتمع امام خمینی(ره)، سالن جلسات شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این جلسه ارتقاء که به دبیری حمید رحیمی، قاری پیشکسوت همراه بود، حمیدرضا مستفید استاد و داور بین المللی قرآن کریم، نکات وقف و ابتداء و مفاهیم آیات را بیان کرد.

در ادامه این برنامه احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم به نقد و تحلیل تلاوت حسین نجفلو از تهران، سیدمحمد مدنی از البرز و عرفان پورمرادی از لرستان با رویکرد مهندسی تلاوت پرداخت.

در این جلسه ارتقا، تلاوت عرفان پورمرادی با کسب نصاب لازم به عنوان تلاوت منتخب معرفی شد. در پایان این جلسه علی صالحی‌متین، مدیر آموزش و ارزیابی شورای عالی قرآن ضمن اشاره به نظرسنجی صورت گرفته از اعضای جلسه در هفته گذشته، ضمن تبیین نتایج نظرسنجی، نکات و پیشنهادات اعضاء را مغتنم دانست.

وی برخی از این نکات را در دوره جاری قابل اجرا و لازمه اجرای برخی دیگر را منوط به طرح و تصویب در شورای آموزش شورای عالی قرآن دانست.

ارائه سرفصل و تدریس اساتید مطابق با سرفصل‌های ارائه شده در بخش مهندسی تلاوت، برگزاری کارگاه‌های فصلی با حضور منتخبی از اعضاء جلسه، استفاده از اساتید غیر ایرانی، ارسال تلاوت توسط اعضاء و تحلیل آن از سوی اساتید به صورت ماهانه، برگزاری آزمون ورودی و تعیین سطح اعضاء در ابتدای دوره و... از جمله پیشنهادات اعضا جلسه ارتقای قاریان بوده است.

یادآور می‌شود، چهاردهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز، چهارشنبه‌ها به صورت هفته در میان با مشارکت شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha