درخواست عمار الحکیم از جامعه جهانی برای اتخاذ راهبردی جامع در مبارزه با فساد
کد خبر: 4105650
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

درخواست عمار الحکیم از جامعه جهانی برای اتخاذ راهبردی جامع در مبارزه با فساد

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن درخواست از دولت عراق برای مجازات مفسدان دانه درشت صرف نظر از گرایش‌هایشان تأکید کرد، جامعه جهانی هم باید راهبردی جامع برای مبارزه با فساد تدوین کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الفرات نیوز، «عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق امروز جمعه، 18 بهمن از دولت عراق خواست تا پرونده‌های فساد قبلی را باز کند و مفسدان دانه درشت را بدون توجه به گرایش‌ها و وابستگی‌هایشان هدف قرار دهد.

الحکیم در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجارب جهانی ثابت کرده است که آفت فساد مالی و اداری یکی از مهمترین موانع رشد، پیشرفت و شکوفایی ملت‌هاست. در روز جهانی مبارزه با فساد، ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که استراتژی جامعی را برای مبارزه با فساد از طریق اقدامات عملی و برنامه‌های آموزشی اتخاذ کند.
این شخصیت عراقی افزود: ما در عراق حمایت خود را از اقدامات دولت جدید در مقابله با فساد و اعلام تشکیل هیئت عالی در این زمینه حمایت می‌کنیم.

الحکیم از دولت عراق خواست که ابتدا اقداماتی را برای محدود کردن فساد انجام دهد و سپس به پرونده‌های قبلی بازگردد با گشودن آن، مفسدان دانه درشت را بدون توجه به گرایش‌ها و وابستگی‌هایشان هدف قرار دهد.

انتهای پیام
captcha