شرکت 125 هزار نفر دانش‌آموزان کردستانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 4105767
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

شرکت 125 هزار نفر دانش‌آموزان کردستانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز

رئیس اداره قرآن و نماز استان کردستان از آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سطح مدارس استان کردستان همزمان با هفته قرآن و عترت خبر داد و گفت: 125 هزار نفر از دانش‌آموزان کردستانی در این مرحله از مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند.

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن و نماز آموزش‌و‌پرورش استان کردستان

نعمت‌الله مرادی، رئیس اداره قرآن و نماز آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، گفت: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در سطح مدارس استان کردستان همزمان با هفته قرآن و عترت آغاز شده است.

وی افزود: کار ثبت‌نام در مسابقات قرآن، عترت و نماز از طریق سامانه نورینو انجام شده است که همین امر موجب ساماندهی فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان و تسهیل کار برگزاری این مسابقات برای ما شد.

رئیس اداره قرآن و نماز استان کردستان با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات قرآنی در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستان، استانی و کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: در مرحله آموزشگاهی 125 هزار نفر از دانش‌آموزان کردستانی شرکت کردند که برگزیدگان به مرحله شهرستانی راه خواهند یافت.

رئیس اداره قرآن و نماز کردستان با بیان اینکه مرحله استانی این دوره از رقابت‌های قرآنی در اسفندماه و مرحله کشوری تابستان سال آینده برگزار خواهد شد، ادامه داد: این دوره از مسابقات قرآن همچون سال‌های گذشته در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ قرآن (۱۰، ۲۰، ۳۰ جزء)، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام اسلامی، انشای نماز و اذان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: دو رشته دعاخوانی ویژه بانوان و گفتمان مهدوی ویژه آقایان از رشته‌های جدید این دوره از مسابقات قرآنی در سال جاری بوده است که گفتمان مهدوی تا مرحله کشوری ادامه خواهد داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال مسابقات قرآنی بیشتر به صورت آنلاین برگزار می‌شود، گفت: در این راستا رشته فهم قرآن 15 آذرماه همزمان با اولین روز هفته قرآن و عترت برگزار شد.

وی برگزاری تیمی تعدادی از رشته‌های قرآنی در سال جاری را یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده در این دوره از مسابقات دانست و افزود: در این راستا در رشته‌های احکام، نهج‌البلاغه دانش‌آموزان به همراه والدین خود می‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

رئیس اداره قرآن و نماز آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در پایان یادآور شد: در این دوره از مسابقات تمرکز بیشتر بر روی کتاب‌های درسی بوده و بیشتر سؤالات آزمون از مطالب کتاب درسی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha