دیدار جهادگران جهاددانشگاهی اردبیل با جانباز ۷۰ درصد
کد خبر: 4105830
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

دیدار جهادگران جهاددانشگاهی اردبیل با جانباز ۷۰ درصد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل به همراه معاونان و مدیران این واحد با جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی، سردار ناصر دستاری دیدار کرد.

اقای دستاری جانباز ۷۰ درصد اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۱۹ آذرماه، در دیدار و تجلیل از همسران جانبازان 70 درصد و با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: باگذشت چندین سال از پایان جنگ تحمیلی، هنوز در برخی خانه‌ها جنگ پایان نیافته و حماسه آفرینی در جبهه عشق و ایثار همچنان ادامه دارد.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل افزود: همیشه زمانی که صحبت از جنگ به میان می‌آید ذهن‌ها تنها درگیر سربازان و مردان در مناطق جنگی می‌شود ولی حقیقت این است که در هرجنگ این زنان بوده‌اند که نقش موثری داشته‌اند. زنانی که در زمان خود جنگ پشت جبهه مقاومت کرده و اکنون بعد از گذشت بیش از سه دهه، جوانی و عمر خود را صرف مراقبت و التیام دادن زخم‌های یادگاران جنگ می‌کنند.

وی اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا هم روح ما را تازه می‌کند هم بر این موضوع تلنگر می‌زند که نباید بنشینیم و نگاه کنیم بلکه تلاش کنیم و با فرهنگ خودباوری که داریم در جهت پیشرفت کشور و محکم کردن پایه‌های نظام اسلامی حرکت کنیم.

اوچی‌اردبیلی افزود: مجموعه جهاددانشگاهی شهدایی را در زمان جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و امیدواریم این شهدا که ما را می‌بینند و شاهد اعمال ما هستند از خدمات این نهاد به مردم و شهروندان رضایت داشته باشند

وی تقدیر از جانبازان و همسران فداکار آنان را وظیفه هر خادم انقلاب عنوان کرد و افزود: هر لحظه زندگی جانبازان عبادت است و جهادگران دانشگاهی سربازان انقلاب هستند و خدمت به جامعه ایثار و شهادت را وظیفه خود می‌دانند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با معرفی مختصری از اهداف و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد در زمینه‌های آموزش، کوتاه مدت و آموزش بلند مدت، حوزه‌های پژوهشی و فرهنگی فعالیت دارد و در حوزه پژوهشی در این استان کارهای ارزشمندی مانند راه‌اندازی مرکز درمان ناباروی قفقاز و نمایندگی بانک خون بند ناف نوزاد، شعبه ای از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی جهت خدمت‌رسانی به شهروندان فعالیت می‌کند که این مرکز با درمان موفق‌آمیز خود توانسته است امید به زندگی را در 2700 خانواده‌ نابارور افزایش دهد.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، سیناپرس در جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد: برگزاری مناظره‌های دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری توسط معاونت فرهنگی از فعالیت‌های دیگر جهاددانشگاهی در بخش دانشجویی است.

در ادامه این دیدار، سردار ناصر دستاری، جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی با اشاره به وضعیت جانبازی خود تصریح کرد: 37 سال است که در روی تخت هستم گله‌ای از وضعیت خود نداشته و از خدمت به نظام و انقلاب غفلت نکرده و هر زمان در مکان‌ها و برنامه‌های مختلف تلاش کرده‌ام اهداف نظام را برای جوانان تبیین کنم.

وی ادامه داد: در زمان جنگ جوانان 13 ساله ما جانشان را نثار انقلاب کردند و امروز باید جوانان ما با اهداف آنان و شهدا و جانبازان آشنا شوند و ارزش‌های انقلاب را بفهمند تا بازیچه دست دشمنان نشوند و این مهم وظیفه تک تک مسئولین کشور است.

دستاری ادامه داد: در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت صدا و سیما باید هر هفته برنامه‌ای تدارک ببیند و تریبون را به جانبازان بدهند تا با جوانان در ارتباط باشند تا زمینه تبیین ارزش های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت محقق شود.

در پایان این دیدار از خانم معصومه بدری، همسر جانباز ناصر دستاری با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

گفتنی است؛ سردار ناصر دستاری شهید زنده منطقه شمالغرب کشور، جانباز قطع نخاعی بیش از 70 درصد در بیست و یکمین روز از اسفند سال 1366 هنگام حمل مهمات به خط مقدم به درجه رفیع جانبازی و قطع نخاعی نائل آمده است.

انتهای پیام
captcha