برترین جهادگران علم و فناوری فارس معرفی می‌شوند
کد خبر: 4106400
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

برترین جهادگران علم و فناوری فارس معرفی می‌شوند

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس از برگزاری نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان همزمان با هفته پژوهش خبر داد.

احمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، احمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس امروز، 21 آذرماه در جمع خبرنگاران از برگزاری نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره در روز سه‌شنبه، 22 آذرماه مصادف با هفته پژوهش در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز با سخنرانی سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشنواره برنامه‌هایی نظیر نمایشگاه محصولات فناورانه، رونمایی از طرح علمی برتر، رونمایی از کتاب و تقدیر از برترین ‌های علمی استان فارس انجام خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه همچنین در این جشنواره از طرح‌های علمی و پژوهشی پینگر آکوستیک و کود ارگانیک رونمایی خواهد شد، گفت: علاوه بر این‌ها در برنامه مذکور کتاب اصول طراحی و ساخت فنرهای رینگی نوشته حمیدرضا صادقی و محمد مهدی تولایی هم رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس تصریح کرد: در جشنواره مذکور از 26 نفر از نفرات برتر علمی استان در بخش‌های مختلف شتاب‌دهنده برتر، شرکت دانش‌بنیان برتر، خیر برتر در عرصه علم و فناوری، زوج نخبه برتر، استاد برتر در حوزه فناوری، مرکز رشد برتر بسیج استان فارس، نوآور برتر، کارآفرین برتر، مدیر علمی برتر استان فارس، پایگاه علمی برتر استان فارس، نفرات برتر کارگروه خانه نخبگان استان فارس، فعال کارگروه ستاد علم و فناوری، پژوهشگر برتر برتر استان فارس و خبرنگار برتر خبرگزاری علم و فناوری استان فارس تقدیر خواهد شد.

وی از برپایی نمایشگاه محصولات فناورانه در سالن مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز از امروز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 8 طرح شامل پلتفرم قاصدک، پودر استخوان مربوط به مصارف دندانپزشکی و دستکش مخصوص بیماران رینود Raynaud ، حوزه مدار الکتریکی، تولید پلیمر اصلاح کننده قیر و آسفالت (الاستو پلاستومر)، تولید نیمه صنعتی گرافن اکساید، سیستم پایش محیطی و آنتن شیپوری و ماژول کاهش انتقال صوت از شیشه، شتاب دهنده سپند و کیت آزمایشگاهی دامپزشکی به نمایش گذاشته شده است.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ساختار و اقدامات سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس پرداخت و گفت: هم‌اکنون در سطح استان 40 پایگاه علمی و هفت مرکز رشد در زمینه‌های الکترونیک، شیمی، مکانیک، کشاورزی، عمران، صنعت و... ذیل سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش کمی و کیفی شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان اظهار کرد: در مراکز تحت نظر سازمان در نظر داریم ایده ‌ها را به نمونه‌های اولیه و با هدایت، حمایت و مشاوره به محصولات تجاری تبدیل کنیم و در نهایت هسته‌‌های فناور به واحدهای فناور و سرانجام به شرکت‌‌های دانش‌بنیان مبدل شوند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس تصریح کرد: با افزایش تعداد شرکت‌‌های دانش‌بنیان می‌توان دست برتر را در دنیا داشته و به مرجعیت علمی تبدیل شد که این مرجعیت کشور را در زمینه‌ های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فراهم خواهد کرد.

قاسمی به فعالیت خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس اشاره کرد و گفت: این مرکز دارای 5 کارگروه صنعت، عمران، سلامت، گردشگری و کشاورزی است که به احصای چالش‌ها، فرصت‌ها و مسائل می‌پردازد.

وی با بیان اینکه فارس رتبه اول کشور در عرصه گیاهان دارویی را دارد که در این راستا از چندین سال قبل مرکز هدایت و حمایت را راه‌اندازی کرده‌ایم، خبرگزاری علم و فناوری، پژوهشکده بسیج با ۲۸۶ نفر پرسشگر و حوزه علمی اقشار تخصصی بسیج نظیر بسیج اساتید و مهندسین را از دیگر بخش‌ها و فعالیت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha