فعالان قرآنی میدان‌دار جهاد تبیین هستند
کد خبر: 4106960
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
حجت‌الاسلام حریزاوی:

فعالان قرآنی میدان‌دار جهاد تبیین هستند

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه میدان‌دار و جهادگر تبیین فعالان قرآنی هستند که باید کار را پیش ببرند و ما تنها تسهیل‌گر هستیم،گفت: در میانه جنگ تبلیغاتی و روایت‌ها، جهاد تبیین وظیفه همگانی است که هر کس با توجه به ظرفیت خود باید به آن بپردازد.

حجت‌الاسلام‌ روح‌الله حریزاوی رئیس سازمان سازمان دارالقرآن الکریم

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روح‌الله حریزاوی، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم امروز، ۲۳ آذرماه در نشست مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن استان کرمان که در سالن همایش اداره اوقاف کرمان برگزار شد بیان کرد: در میانه جنگ تبلیغاتی و جنگ روایت‌ها، جهاد تبیین وظیفه همگانی است که هر کس با توجه به ظرفیت خود باید به آن بپردازد و نباید از آن شانه خالی کرد.

وی با بیان اینکه دشمن امروز بین حزب‌اللهی‌ها ذائقه‌سنجی می‌کند و نباید گرفتار جنگ روانی دشمن شد، افزود: علما الزاماً عالمان دین نیستند و هر کس به میزان بهره‌ای که از علم دارد باید به آگاهی بخشی بپردازد و به عهد خود با خداوند عمل کند.

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه در عصری قرار داریم که دشمن محکمات را به متشابهات تبدیل کرده است، افزود: فضای بین مربیان، فعالان و مدیران قرآنی بسیار مسئولانه است که باید هماهنگی و هم‌آوایی بین این دغدغه‌ها شکل بگیرد.

رئیس سازمان سازمان دارالقرآن الکریم پرداختن به محکمات و ایجاد مانع برای دشمن تا نتواند متشابهات را جایگزین کند را از مأموریت‌های مهم فعالان قرآنی دانست و تصریح کرد: کار دشمن این است که با جنگ تبلیغاتی جای جلاد و شهید را عوض کند و در حوادث اخیر این امر قابل مشاهده است و این به دلیل جنگ روایت و تبلیغاتی دشمن است؛ لذا حتماً باید بر روی محکمات تمرکز کرد.

وی در ادامه گفت: یک پدیده آخر زمانی به‌نام «مُروق» وجود دارد که غیر از نفاق است، مارق منافق نیست بلکه یک نیروی متدینی است که تقدم بر ولی پیدا کرده است و جلوتر از رهبر خود حرکت کرده است و اینکه چه کسی تبدیل به مروق می‌شود آن است که از ولی خود اطاعت نکند. افراد متدین و مذهبی که متوجه دستگاه محاسباتی ولی‌فقیه نمی‌شوند مارق هستند.

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه دشمن اقتدار حکومت دینی را هدف قرار گرفته، گفت: سختی جهاد تبیین برای مبارزه با دشمن در عرصه‌های مختلف است. دشمن به‌دنبال تقویت مارق و متحجرین است تا مردم را به اصول بی‌توجه کند لذا باید این پیچیدگی‌ها توسط افراد با بصیرت در جهاد تبیین مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان سازمان دارالقرآن الکریم با تأکید بر اینکه ما در سازمان دارالقرآن خود را خادم مردم می‌دانیم تا در امور مختلف تسهیل‌گری کنیم، گفت: میدان‌دار و جهادگر تبیین فعالان قرآنی هستند که باید کار را پیش ببرند و ما تنها می‌توانیم تسهیل‌گری کنیم تا فرمان جهاد تبیین فراموش نشود.

انتهای پیام
captcha