عمل به آموزه‌های قرآن تنها راه سعادت جوامع است
کد خبر: 4107000
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
امام‌جمعه شهرستان خرم‌دره:

عمل به آموزه‌های قرآن تنها راه سعادت جوامع است

امام‌جمعه شهرستان خرم‌دره گفت: عمل به آموزه‌های قرآن تنها راه سعادت جوامع است.

قرآن کریم

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور امام جمعه شهرستان خرم‌دره، ظهر امروز ۲۳ آذر ماه در محفل انس با قرآن‌کریم که در دبستان پسرانه شاهد خرم‌دره برگزار شد، عنوان کرد: همه ما شعر «یار مهربان» را خوانده‌ایم و می‌دانیم که کتاب، یار مهربان است و قرآن‌کریم به‌عنوان برترین کتاب و بهترین دوست ماست.

وی افزود: همان‌طور که افراد برای شرکت در اردو نیاز به راهنما دارند تا مسیر را به درستی طی کنند، همه انسان‌ها برای رسیدن به مقصد که همان سعادت و کسب رضایت خداوند است، نیاز به راهنما دارند که قرآن‌کریم همان کتاب راهنما است.

امام جمعه خرم‌دره قرآن را منبع اصلی هدایت جامعه بشریت شمرده و متذکر شد: اگر از کتاب بهتر برای تعلیم، تربیت و تزکیه انسان بود خداوند به وسیله آن هدایت می‌کرد؛ چرا که خداوند حکیم است و حکمتش نیز مطلق است.

وی با یادآوری اینکه خداوند حکیم برای هدایت انسان‌ها قرآن را نازل کرده است و در عظمت قرآن همین بس که خداوند با «ذلک الکتاب» این کتاب آسمانی را مورد خطاب قرار داده که اشاره به مقام شامخ آن دارد، ادامه داد: موضوع مهم درک جایگاه قرآن است که تنها راه پیشرفت و سعادت بوده، ولی متاسفانه در جامعه امروزی مشاهده می‌شود که به جای اصل قرار دادن قرآن، غرب را برای خود الگو قرار می‌دهند.

انتهای پیام
captcha