لازمه تمدن نوین اسلامی‌ رسیدن به مرجعیت علمی است
کد خبر: 4107131
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور:

لازمه تمدن نوین اسلامی‌ رسیدن به مرجعیت علمی است

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور لازمه تمدن نوین اسلامی‌ را رسیدن به مرجعیت علمی دانست، گفت: بسیج علمی پژوهشی زیست بوم نوآوری کشور است تا با اتحاد و بسیج کردن همه مجموعه‌های علمی فعال در سطح کشور پیشرفت ایران را رقم می زند.

رحیمی مسئول سازمان علمی و پژوهشی کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، سردار رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره علم و فناوری استان که امروز، ۲۳ آذر در دانشگاه فنی حرفه‌ای گلستان برگزار شد، گفت: اگر ویژگی‌های بسیجی در افراد تبلور و ظهور پیدا کند قادر خواهند بود در همه عرصه‌های پژوهشی، فن‌آوری و علمی نقش‌آفرینی داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه بسیج در دوران جنگ نظامی و دوران دفاع مقدس نقش به‌سزایی ایفا کرد افزود: نقش فرهنگی بسیج از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا در این عرصه بسیج از توانمندی‌ها و استعدادهای بالایی برخوردار است.

رحیمی تصریح کرد: لازمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی در سطحی جهانی رسیدن به حدیث«العلمُ سلطان» امیرالمومنین(ع) است پس مرجعیت علمی جمهوری اسلامی برای رسیدن به تمدن جهانی حائز اهمیت است.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور افزود: در حال حاضر تراز قدرت علمی ما در منطقه غرب آسیا در رتبه نخست قرار دارد اما رسیدن به سطح اول دنیا همت و تلاشی مضاعف می‌خواهد.

وی به نقش اجتماعی و سازندگی بسیج اشاره کرد و افزود: زندگی بشر به طور فطری یک زندگی اجتماعی بوده و لازمه تدوام آن همکاری و تعاون بین آحاد اقشار مختلف جامعه است و این راهبرد هنگامی محقق می‌شود که همه افراد دست به دست هم داده و هریک با وظیفه خود کاملا آشنا باشند.

رحیمی اظهار کرد: غرب هیچگاه به ما اجازه نخواهد داد به دانش موردنیاز خود برسیم، دشمنان ما می‌خواهند در زمینه علمی همیشه وابسته باشیم پس اگر میخواهیم ایرانی قوی داشته باشیم باید در زمینه علم پیشرفت کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه بسیج به عنوان بخش اثرگذار در این جامعه قادر است نقش مهمی را در چرخه این تعاون همگانی ارزشمند بر عهده بگیرد، افزود: کسانی که در عرصه علم و فناوری کشور در حال فعالیت هستند جهادگرهستند، زیرا ما معتقدیم کار آنها کمتر از جهاد دوران دفاع مقدس نیست.

سردار رحیمی تصریح کرد: بسیج علمی پژوهشی زیست بوم نوآوری کشور است تا با اتحاد و بسیج کردن همه مجموعه‌های علمی فعال در سطح کشور پیشرفت ایران را رقم بزند.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور تصریح کرد: تحول در حوزه علوم انسانی اسلامی، کمک به تحقق اقتصاد دانش بنیان کشور، خلق و تولید فناوری نوظهور، مرجعیت فکری برای خلق دانش از جمله راهبردهای در بسیج علمی است.

وی نقش معنوی بسیج را حائز اهمیت دانست وافزود: معنویت حلقه مفقوده روزگار ماست که مانند اخلاق در عرصه زندگی جمعی و فردی ما به شدت کمرنگ شده است.

انتهای پیام
captcha