مسجد رجایی‌شهر کرج میزبان تجمع فاطمیون می‌شود
کد خبر: 4107582
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

مسجد رجایی‌شهر کرج میزبان تجمع فاطمیون می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز از برگزاری تجمع فاطمیون به‌صورت متمرکز در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این مراسم در مسجد امام صادق(ع) کرج برگزار خواهد شد.

تجمع فاطمیون

حجت‌الاسلام سیدمحمد صفوی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به برنامه‌های ایام فاطمیه در استان، از برگزاری تجمع فاطمیون به‌صورت متمرکز در کرج خبر داد و گفت: این مراسم با حضور هیئت‌‎های مذهبی، مبلغان و مبلغات و مداحان شهرستان‌های نظرآباد، طالقان، ساوجبلاغ، فردیس، چهارباغ و کرج به‌صورت متمرکز استانی در مسجد امام صادق(ع) رجایی‌شهر کرج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سعی داریم در این مراسم برنامه‌های ایام فاطمیه برای مبلغات و مبلغان تحت عنوان ویژه‌برنامه «خانه مادری» تبیین و تشریح شود، افزود: بازخوانی سیره حضرت فاطمه(س) از دیگر محورهای این تجمع است. مردمی‌سازی تبلیغ یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است، لذا در نظر داریم با ارائه محتواهای تبلیغی به مبلغان و مبلغات تعداد برنامه‌های مردمی و محلی را افزایش دهیم.

صفوی در ادامه درباره دیگر برنامه‌های اجرایی ایام فاطمیه توضیح داد و یادآور شد: یکی از مسائلی که به‌صورت ویژه در دستورکار قرار دارد ترویج فرهنگ و مسئله «الگوی سوم زن» است. در این جریان‌سازی سعی داریم الگوی جدیدی برای فعالیت بانوان تعریف کنیم، الگویی درست و واقعی از زنان که نه معطوف به تعاریف غربی است و نه شرقی.

وی همچنین به راه‌اندازی نمایشگاه فاطمیه و برپایی مواکب با کمک پایگاه‌های بسیج، حوزه‌های علمیه و دیگر نهادهای مربوطه اشاره کرد و گفت: در این راستا سایتی تحت عنوان «خوشه» راه‌اندازی شده است. 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در دستورکار قرار دارد تئاتر بانوان ویژه مسائل تاریخ اسلام و حضرت زهرا(س) است. این تئاتر با حضور دانش‌آموزان و با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود و هدف از آن جذب دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه تئاتر و تولید محتوای مذهبی فرهنگی توسط این قشر تأثیرگذار در جامعه است.

صفوی با بیان اینکه کرسی تلاوت نیز هر شب در شهرستان‌های استان البرز برپا می‌شود، اظهار کرد: این ختم قرآن‌ها به شهدای مدافعان امنیت و بانوان شهید البرز هدیه می‌شود.

انتهای پیام
captcha