هشدار درباره تلاش‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی
کد خبر: 4107807
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد

هشدار درباره تلاش‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی

سازمان آزادی‌بخش فلسطین با انتشار بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای تهاجم شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی با هدف تحقق تقسیم زمانی و مکانی آن توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاسبوع،  حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: فراخوان گروه‌های صهیونیست افراطی به رهبری ایتمار بن گویر،  برای هجوم به مسجدالاقصی و ورود شمعدان ویژه جشن هنوکا (عید نور یهودی) به صحن‌های آن، تلاش برای اجرای تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس  است.  

الشیخ در این بیانیه افزود: رژیم اشغالگر قدس را مسئول عواقب این تهاجم دانست و گفت: جهان عرب و اسلام و جامعه جهانی باید مسئولیت خود را در قبال قدس شریف بر عهده بگیرند.

در روزهای اخیر، گروه‌های صهیونیست افراطی خواستار یورش گسترده به صحن‌های مسجدالاقصی در مراسم جشن هنوکا توسط یهودیان شده‌اند که از امروز یکشنبه آغاز می‌شود و به مدت هشت روز ادامه دارد.

چند روز پیش، مقامات اشغالگر بنر بزرگی را که حاوی اظهارات 10 سال پیش خاخام اعظم رژیم صهیونیستی مبنی بر منع یهودیان از ورود به مسجدالاقصی بود، برداشته و آن را با بنری جایگزین کرده‌اند که یهودیان را به حضور در صحن‌های این مسجد و اجرای مناسک تلمودی تشویق می‌کند.

شهرک‌نشینان و مقامات رژیم صهیونیستی با توجه به اعیاد یهودیان و مناسبت‌های خاص اشغال، اغلب در مجاورت مسجدالاقصی تشدید می‌شوند.

شایان ذکر است که تقسیم‌بندی زمانی و مکانی در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل از زمان جنایت باروخ گلدشتاین، تروریست صهیونیست در سحرگاه یکی از روزهای ماه رمضان سال 1994 در این مسجد، برقرار شد.

انتهای پیام
captcha