حمله نژادپرستانه به مرکز اسلامی منچستر
کد خبر: 4107822
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

حمله نژادپرستانه به مرکز اسلامی منچستر

پلیس منچستر از دستگیری سه مظنون به حمله نژادپرستانه هفته گذشته به مرکز اسلامی منچستر خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پلیس منچستر  از دستگیری مظنون جدیدی در پرونده حمله نژادپرستانه به مسجد و مرکز اسلامی شهرک استوک پورت در منچستر خبر داد. با دستگیری این مظنون شمار دستگیرشدگان به سه نفر می‌رسد.

هفته گذشته نمازگزاران مسجدی در شهر منچستر انگلیس با دیدن سر یک خوک بر پشت‌بام مسجد غافلگیر شدند؛ اتفاقی که پلیس محلی آن را جرمی در راستای نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان توصیف کرد.

 پلیس با انتشار  بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فرد 32 ساله به دلیل دست داشتن در «جنایت ناشی از نفرت» دستگیر شده است. در این بیانیه آمده است دو نفر دیگر (22 و 47 ساله) دو روز پیش به ظن مشارکت در همین جنایت بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شدند.

بازرس پلیس منچستر  تصریح کرد: اقدام نیروهای پلیس  برای دستگیری عاملان این حمله پیام روشنی مبنی بر این است که پلیس منچستر از هیچ تلاشی برای پاسخگویی مسئولین چنین اعمالی دریغ نخواهد کرد و نشان خواهد داد که جنایات ناشی از نفرت‌پراکنی را نمی‌پذیرد.

مسئولان مرکز اسلامی جمعه هفته گذشته از وجود یک سر خوک در بالای مرکز غافلگیر شدند و بلافاصله به پلیس اطلاع دادند.

محمد طیب محی‌الدین، سخنگوی مرکز اسلامی منچستر به رسانه‌ها گفت که این حادثه برای بازدیدکنندگان مسجد تکان‌دهنده و ناراحت‌کننده بود، آنها پس از پایان یکی از جلسات عصر متوجه حضور سر خوک شدند.

محمد کوزبر، نویسنده بریتانیایی در مقاله‌ای که در سایت «میدل ایست آی» منتشر شده گفته است که گزارش وزارت کشور حاکی از آن است که حدود نیمی از جرائم ناشی از نفرت در بریتانیا علیه مسلمانان بوده است. به گفته وی از 3 هزار مورد جرائم مذکور که از سوی پلیس ثبت شده، 42 درصد به مسلمانان اختصاص دارد.

کوزبر توضیح داد که این تعداد زیاد به این معنی است که اعضای جامعه مسلمان کودکان، زنان و مردان در هنگام خروج از خانه یا مدارس، بیم جان خود را دارند، زیرا کودکان مسلمان در داخل مدارس مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و متهم به تروریسم می‌شوند و از آنها خواسته می‌شود به کشور خود بازگردند.

شایان ذکر است که دولت  انگلیس ماه گذشته تصمیم گرفت از کار بر روی پیش‌نویس قانونی که جرم اسلام‌هراسی را به شکل رسمی تعریف می‌کند، صرف‌ نظر کند. این قانون با هدف ایجاد چارچوب قانونی برای مقابله با این پدیده در حال گسترش در انگلیس مطرح شده بود.  

انتهای پیام
captcha