مساجد عربستان به سامانه الکترونیکی می‌پیوندند
کد خبر: 4108221
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

مساجد عربستان به سامانه الکترونیکی می‌پیوندند

عربستان سعودی در راستای چشم‌انداز توسعه 2030 این کشور از افتتاح کیف دیجیتال مسجد النبی و پیوستن مساجد سراسر این کشور به سامانه الکترونیکی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج آنلاین، عبدالرحمن بن عبدالعزیز، رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی(ص) کیف الکترونیک کتابخانه مسجد النبی را افتتاح کرد.

در این نرم‌افزار کتب اهدایی و نشریات کاغذی به یک ماده دیجیتال در یک کارت دیجیتال تبدیل شده و بین زائران، پژوهشگران و دانشجویان توزیع می‌شود.

بن عبدالعزیز بر تمایل نهاد ریاست مسجد الحرام و مسجد النبی  برای بهبود خدمات دیجیتالی خود در راستای دستیابی به تحول دیجیتال مؤثر که یکی از ارکان اصلی چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی است، تأکید کرد.

مساجد عربستان الکترونیک می‌شوند

وزارت امور اسلامی عربستان نیز به تمام شعبات این وزارتخانه در این کشور دستور داد تا در زمینه انتقال کارهای مربوط به خدمات مساجد به محیط دیجیتال و دستگاه‌های هوشمند اقدام کنند.

این وزارتخانه توضیح داد که  هدف از الکترونیکی شدن فعالیت‌های مساجد به‌روز رسانی تمام داده‌های مساجد و کارکنان آنها به صورت الکترونیک و پیوند این داده‌ها به بقیه سیستم‌های الکترونیک مربوطه است.

بر اساس این بیانیه، این پروژه برای تبدیل کارهای اداری و نظارتی به یک سیستم الکترونیکی به منظور ایجاد دقت و اطمینان بیشتر در داده‌ها و تسریع در انجام کار و تکمیل آن، به منظور دستیابی به ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مساجد همگام با چشم‌انداز 2030 است.

بر اساس آمار وزارت امور اسلامی عربستان سعودی که در آوریل گذشته اعلام شد تعداد مساجد و نمازخانه‌های محل برپایی نمازهای اعیاد در مناطق مختلف این کشور به 98 هزار و 356 عدد می‌رسد.

افتتاح کیف الکترونیک کتابخانه مسجد النبی/مساجد عربستان به سامانه الکترونیکی می‌پیوندند/اماده

تعداد مساجد جامع که نماز جمعه در آنجا برگزار می‌شود 15 هزار و 134 مسجد و تعداد نمازخانه‌های عید هم سه هزار و 843 مسجد اعلام شده و در مابقی مساجد نمازهای یومیه برپا می‌شود.

منطقه عسیر با 19 هزار و 686 مسجد، ریاض با 17 هزار و 562 مسجد و سپس مکه مکرمه با 16 هزار و 504 مسجد بیشترین تعداد مساجد عربستان را دارا هستند.

انتهای پیام
captcha