اتمام حجت حماس با سازمان ملل درباره حق دفاع از مسجد الاقصی
کد خبر: 4108300
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

اتمام حجت حماس با سازمان ملل درباره حق دفاع از مسجد الاقصی

هیئتی از کادر رهبری حماس در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در غزه بر حق مقاومت برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رای الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به تور وینسلاند، فرستاده ویژه سازمان ملل درباره پیامدهای تجاوزگری رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس شرقی هشدار داد.
حماس در بیانیه‌ای گفت که هیئتی از کادر رهبری این جنبش روز دوشنبه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل پیامدهای خطرناک کابینه پیش روی رژیم صهیونیستی و برنامه‌های نژادپرستانه و فاشیستی آن برای ملت فلسطین، قدس و مسجد الاقصی را بررسی کرد.
در این بیانیه آمده است: حماس به فرستاده ویژه سازمان ملل درباره حق ملت فلسطین و گروه‌های آن در مقاومت برابر اشغالگران تأکید کرد و گفت که سیاست‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل در قدس و مسجد الاقصی موجب بی‌ثباتی و عدم تسلط بر اوضاع می‌شود.
بر اساس این بیانیه غزه و ملت فلسطین بخشی از سرزمین بزرگ فلسطین هستند که با خشم فراوان اتفاقات در عرصه قدس و کرانه باختری را دنبال می‌کنند و با وجود تحریم‌ها و تجاوزات اسرائیل از نقش تاریخی خود در کمک به هموطنان خود در هر کجا کوتاه نمی‌آیند.
حماس از جامعه بین‌المللی خواست دست از سیاست یک بام و دو هوا در قبال فلسطینیان برداشته و اقدامات عملی برای توقف تجاوز اسرائیل علیه ملت فلسطین و مقدسات آن انجام دهد.
وینسلند هم به نوبه خود گفت که جامعه بین‌المللی نسبت به نتایج انتخابات اخیر اسرائیل و روی کار آمدن افراط‌گراهای صهیونیست و پیامدهای آن بر مناقشه فلسطین و اسرائیل و فرصت‌ها برای حل سیاسی آن ابراز نگرانی کرده است.

صهیونیست‌ها از روز یکشنبه به مناسبت یکی از اعیاد خود برنامه هشت روزه یورش به مسجد الاقصی را به اجرا گذاشته‌اند.

انتهای پیام
captcha