مؤمنان واقعی در فتنه‌ها رنگ عوض نمی‌کنند
کد خبر: 4108591
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷

مؤمنان واقعی در فتنه‌ها رنگ عوض نمی‌کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: مؤمنان واقعی در فتنه‌ها رنگ عوض نمی‌کنند و به صف دشمنان نمی‌پیوندند چرا که ایمان واقعی انسان را از انحراف باز می‌دارد.

آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهرانبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از مرکز خبر مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در هفدهمین یادواره شهدای سادات استان قم که با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافعین امنیت، شامگاه امشب سه‌شنبه ۲۹آذرماه، در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال ایمان را اکسیری قرار داده که اگر کسی فاقد آن باشد حتی اگر تمام اعمالش هم صحیح باشد خاصیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم نشانه‌های کسانی که ایمان دارند و مؤمن هستند را بیان فرموده، ابراز کرد: مؤمن شخصی است که خداوند را قبول دارد و حکومت الهی در زمین را باور داشته باشد؛ ایمان داشته باشد خدای متعال اسلام را برای سعادت دنیوی و اخروی ما نازل شده و تا دین اجرا نشود بشریت به سعادت نخواهد رسید.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خداباوری و خداترسی دو نکته مهم است و مؤمن باید خدا را حاضر و خود را در محضر الهی ببیند و اعتقاد به رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) داشته باشد. 

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در فتنه‌ها رنگ عوض می‌کنند و به صف دشمن می‌پیوندند مؤمن نیستند، بیان کرد: ایمانی برای انسان چراغ قبر و ذخیره برزخ و قیامت می‌شود که انسان را در فتنه‌ها نگه دارد و نگذارد به انحراف و انحطاط کشیده شود.

صدیقی افزود: خدای متعال درباره شهدا بیان کرده که جایگاه و منزلگاهی هست که انسان در آنجا حتی آرزوی بهشت هم نمی‌کند و آنجا جایگاه شهداست که از آن به «عند ربهم یرزقون» تعبیر کردند. یعنی جایگاهشان از بهشت بالاتر و در کنار خدا هستند. فیضشان دائمی است تا جایی که امام راحل فرمودند شهید نظر می‌کند به وجه الله.

وی با تاکید بر اینکه شهدا مظهر قدرت خدا هستند، تصریح کرد: این شهدا اجازه نمی‌دهند آسیبی به انقلاب وارد شود و نصرت الهی از مجرای آنان به ما می‌رسد و بدانیم هرگاه ملتی شهید داد این ملت بیمه شده است.

انتهای پیام
captcha