اجرای نمایش «رویداد» در قزوین ادامه دارد
کد خبر: 4108675
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
تا ۴ دی‌ماه

اجرای نمایش «رویداد» در قزوین ادامه دارد

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین با بیان به اینکه اجرای نمایش رویداد از ۲۴ آذرماه در کتابخانه علامه رفیعی واقع در خیابان طالقانی قزوین آغازشده است، گفت: اجرای این نمایش تا چهارم دی‌ماه هر روز ساعت ۱۸ ادامه دارد.

نمایش رویداد

سیدقاسم سیدقوامی، مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، درباره نمایش «رویداد» که هم‌اکنون در قزوین روی صحنه است، گفت: ماجرای نمایش رویداد درباره شخصی به نام یوسف‌خان هراتی است. این فرد در مشهد شورش به پا کرده است و قوای روس به بهانه اینکه جان اتباعش درخطر است، وارد مشهد می‌شوند و برای تهدید دولت ایران و دستیابی به منابع‌مالی حرم‌ امام‌ رضا(ع) را به توپ می‌بندند.

وی اظهار کرد: این ماجرای تاریخی مربوط به بمباران حرم‌ امام‌ر ضا(ع) در سال ۱۲۹۱ شمسی است که روس‌ها به بهانه سرکوب‌ شورش‌ها به مسجد گوهرشاد و حرم امام رضا(ع) حمله کرده‌اند.

این مسئول بیان کرد: این نمایش به نویسندگی پویان اصغری، کارگردانی علی رئیسی، دستیار کارگردان سعید چگینی، آهنگساز رضا چگینی تهیه‌شده است. بازیگران نمایش علی رئیسی، ابراهیم میرقاسمی، سعید چگینی و داود امامقلی هستند.

وی افزود: اجرای نمایش رویداد از ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ در کتابخانه علامه رفیعی واقع در خیابان طالقانی قزوین آغازشده است و تا چهارم دی‌ماه ادامه دارد، این نمایش در ساعت ۱۸ اجرا می‌شود.

سیدقوامی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت بلیط به‌صورت حضوری به کتابخانه علامه رفیعی یا سایت Podes.ir مراجعه کنند و یا برای رزور با شماره ۰۹۳۶۰۵۸۰۳۷۶ تماس حاصل نمایند.

این مسئول در پایان گفت: این نمایش در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر قزوین، جایزه اول نویسندگی را پویان اصغری، جایزه دوم بازیگری را سعید چگینی و جایزه سوم بازیگری را نیز ابراهیم میرقاسمی دریافت کرده است.

انتهای پیام
captcha