قرآن‌آموزان مؤسسه نسیم وحی شهرکرد تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4108845
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
امروز

قرآن‌آموزان مؤسسه نسیم وحی شهرکرد تجلیل می‌شوند

مدیر مؤسسه قرآن و عترت(ع) نسیم وحی شهرکرد گفت: امروز اول دی‌ماه در محفلی از ۷۰ قرآن‌آموز نوجوان و جوان این مؤسسه با حضور اولیای آنان تجلیل به عمل می‌آید.

مسعود داوری، مدیر موسسه نسیم وحی شهرکرد

مسعود داوری، مدیر مؤسسه قرآن و عترت(ع) نسیم وحی شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه امروز اول دی‌ماه در محفلی از قرآن‌آموزان نوجوان و جوان این مؤسسه با حضور اولیای آنان تجلیل می‌شود، اظهار کرد: محفل سالانه تجلیل از قرآن‌آموزان به دلیل شرایط کرونایی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ برگزار نشد و امروز از ساعت ۱۴:۳۰ حدود ۷۰ نوجوان و جوان منتخب در سه سال گذشته در مسجد باقرالعلوم(ع) شهرکرد مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با ذکر اینکه این افراد از سه گروه برنامه‌های آموزشی مؤسسه شامل طرح استعدادهای قرآنی، طرح تربیت نخبگان قرآنی و کلاس‌های آزاد انتخاب شده‌اند، ادامه داد: طرح استعدادهای قرآنی مربوط به اداره تبلیغات اسلامی و طرح نخبگان نیز زیر نظر ارشاد قرار داشت که توانستیم شماری از نوجوانان علاقه‌مند و مستعد را از چهارم ابتدایی تا متوسطه اول و دوم تحت تعلیم قرار دهیم.

داوری در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این محفل، بیان کرد: اجرای تلاوت‌‌های تحقیق، همخوانی و فرازخوانی توسط نوجوانان قرآن‌آموز مؤسسه و نیز برنامه چند حافظ خردسال از اهم برنامه‌هاست که هم با هدف تشویق و ایجاد انگیزه برگزار می‌شود و هم تلاش شده است که شاخص‌های اخلاقی و رفتاری در میان قرآن‌آموزان منتخب دیده شود تا شاهد ترویج و برجسته‌سازی الگوهای رفتاری و تربیتی خوب در میان جامعه مخاطب باشیم.

این چهره فعال قرآنی استان بیان کرد: قرآن‌آموزانی که امروز تجلیل می‌شوند، هم از حیث پیشرفت در تلاوت و فراگیری تعالیم فنی و مهارتی و هم از حیث رفتاری و تربیتی انتخاب شده‌اند و سرآمد هستند.

داوری ادامه داد: همچنین خانواده‌های قرآن‌آموزان در این محفل دعوت شده‌اند و طبعاً ترغیب و تشویق این نوجوانان و جوانان که هم از حیث قرآنی و هم رفتاری سرآمد هستند نوعی فرهنگ‌سازی هم به‌شمار می‌رود تا خانواده‌ها بیشتر از پیش در تربیت قرآنی فرزندان خود اهتمام داشته باشند و نیز انگیزه قوی‌تری برای سوق دادن فرزندان به جلسات و فضاهای قرآنی کسب کنند. ضمن اینکه بازخورد این دست محافل در سطح کلان جامعه نیز منجر به بسترسازی فضای قرآنی می‌شود.

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان قرآنی در زمینه تحصیل نیز انسان‌های موفقی هستند و این موضوع باید در جامعه برجسته شود، تصریح کرد: برپایی این دست محافل و پررنگ کردن چهره‌های قرآنی موفق و ارزشمند به‌ویژه از قشر نوجوان و جوان می‌تواند تأثیرگذار باشد و خانواده‌های بیشتری را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهد.

داوری تصریح کرد: طرح نخبگان قرآنی با رویکرد توجه به مفاهیم و تدبر در آیات در کنار مباحث فنی قرائت تحقیق اجرا می‌شود و قرآن‌آموزان با تعالیم تدبر در نیم جزء پایانی قرآن کریم آشنا می‌شوند که این رویکرد نیز جدید است و در لبیک به امر رهبری مبنی بر قرائت متدبرانه، اجرا می‌شود.

برنامه تجلیل از قرآن‌آموزان منتخب مؤسسه قرآن و عترت(ع) نسیم وحی شهرکرد امروز اول دی‌ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد باقرالعلوم(ع) واقع در حد فاصل میدان آیت‌الله دهکردی و صدا و سیما برگزار می‌شود، از تمامی اولیای قرآن‌آموزان جهت شرکت در این محفل معنوی دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام
captcha