۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان‌جنوبی توزیع شد
کد خبر: 4108920
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خراسان‌جنوبی توزیع شد

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۰ هزار بسته معیشتی به مناسبت شب یلدا در بین نیازمندان توزیع شد.

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، امروز یکم دی ماه اظهار کرد: در این مرحله از طرح نهضت خدمت مؤمنانه با توجه به شب یلدا در وهله اول کار شناسایی خانواده‌های محرومی که تاکنون کمکی دریافت نکرده‌اند با محوریت حوزه‌های مقاومت بسیج صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این اقدام به سرعت در طی پنج روز انجام شد، ادامه داد: برای اولین بار اعتبار مربوط به بسته‌های معیشتی در اختیار حوزه‌های مقاومت بسیج قرار گرفت تا به نیازمندان شناسایی شده اهدا شود.

هنری گفت: ارزش مالی هر بسته معیشتی شب یلدا در حدود ۳۰۰ هزار تومان است که با کمک‌های مردمی و خیرین و پایگاه‌های مقاومت بسیج تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع در خراسان‌جنوبی ۱۰ هزار بسته معیشتی شب یلدا تهیه شد، اظهار کرد: مبلغ این بسته‌های معیشتی ۳۰ میلیارد ریال بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به اینکه در این مرحله از رزمایش کمک‌های مؤمنانه، اعتبار در اختیار واحدهای مقاومت بسیج قرار گرفت، گردش مالی آن نیز در داخل استان و همان منطقه صورت گرفته است.

هنری با اشاره به اینکه در تهیه بسته‌های معیشتی از ظرفیت کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و مشاغل خرد خانگی نیز بهره گرفته شده است، اظهار کرد: به عنوان مثال شیرینی موجود در این بسته‌ها از کارگاه‌های مرتبط با مشاغل خرد و خانگی تهیه شد.

وی بیان کرد: اگر این روش ادامه پیدا کند علاوه بر کمک به خانواده‌های نیازمند به تثبیت مشاغل خرد و خانگی نیز کمک خواهد کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این ۱۰ هزار بسته معیشتی بین واحدهای مقاومت بسیج (در ۱۰ هزار و ۲۵ نقطه) توزیع شد تا به دست نیازمندان شناسایی شده مناطق مختلف برسد.

هنری اظهار کرد: در زمینه نهضت خدمات مؤمنانه از ابتدای سال در خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف بسته‌های معیشتی و بهداشتی و کمک به ازدواج آسان و سایر موارد ۲۲۴ میلیارد تومان کمک داشتیم؛ این کمک‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha