رونق جلسات خانگی قرآن در نهاوند
کد خبر: 4110245
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

رونق جلسات خانگی قرآن در نهاوند

مدیر دارالقرآن بسیج نهاوند گفت: 190 جلسه خانگی قرآن در این شهرستان فعال است و رونق جلسات قرآن در محله‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

جلسات خانگی قرآنجواد سلگی، مدیر دارالقرآن بسیج شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به فعالیت‌های این دارالقرآن اظهار کرد: این مرکز با توجه به فعالیت‌های چند ساله خود در حوزه قرآن و عترت موفق عمل کرده و در راستای نشر آیات کلام وحی گام‌های خوبی برداشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در شهرستان در حوزه قرآنی شکل گرفته است، افزود: جلسات خانگی قرآن کریم به‌صورت مستمر در حال برگزاری است. در این جلسات، بانوان برای خواندن و قرائت کلام وحی یکی از روزهای هفته دور هم جمع شده و با نیتی که دارند هر کدام حداقل یک آیه را تلاوت می‌کنند که باعث تشویق حضور سایر بانوان نیز به این جلسات می‌شود.

مدیر دارالقرآن بسیج شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه جلسات خانگی قرآن به‌صورت دوستانه، خانوادگی در شهر و روستا در حال برگزاری است و هم‌اکنون 190 جلسه خانگی قرآن در نهاوند فعال است، تصريح کرد: در هر جلسه حدود 30 نفر حضور دارند و جلسات با حضور بانوان در همه سنین برگزار می‌شود. دارالقرآن نهاوند همواره به‌دنبال گسترش این جلسات بوده و بانوان جهادی در این زمینه همکاری خوبی دارند.

سلگی با اشاره به اینکه هنوز تا نقطه آرمانی فاصله داریم، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در صدد هستیم این فعالیت‌ها گسترش پیدا کرده و به نحو شایسته رونق بگیرد و در راستای تمدن نوین اسلامی طبق فرمایشات رهبری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه رونق جلسات چرخشی قرآن در محله‌ها در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در حال حاضر نیز جلسات قرآن و عترت با حضور جوانان و نوجوانان چهارشنبه‌های هر هفته در مساجد برگزار می‌شود و در پایگاه بسیج دارالقرآن نیز کلاس‌های حفظ روخوانی و روانخوانی و طرح «بشری» نیز روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود.

سلگی آموزش‌های نوین را از برنامه‌های دارالقرآن نهاوند دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در مناسبت‌های مختلف، استعدادیابی در رشته‌های قرآنی به کمک آموزش و برگزاری دوره‌های تخصصی برای این استعدادها از دیگر اقدامات دارالقرآن نهاوند است.

مدیر دارالقرآن بسیج شهرستان نهاوند بیان کرد: قرار است برای روستاهایی که مربی قرآنی ندارند با همکاری مربیان جهادی دوره‌های روان‌خوانی برگزار شود و از بین استعدادهای قرآنی روستاها نیز تربیت مربی را برای همان روستا داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha