اجرای طرح‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را جدی بگیریم
کد خبر: 4111080
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

اجرای طرح‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را جدی بگیریم

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: امروز باید طرح‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را با جدیت اجرا کنیم تا در آینده کشور دچار بحران نشود.

نشست طرح جوانی جمعیت در سپاه فتح استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی سپاه فتح استان، حمید خرمدل، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 10 دی‌ماه در نشست طرح جوانی جمعیت استان، با اشاره به اینکه در حوزه جمعیت یک خیانت در کشور اتفاق افتاد، اظهار کرد: باید طرح‌های حمایتی برای اجرای این قانون در استان داشته باشیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی و حمایت از فرزندآوری باید اطلاعات دقیق ازدواج طلاق تولد را به تفکیک در شهرستان‌های مختلف استان داشته باشیم تا بتوانیم این طرح‌ها را اجرا کنیم.خارج از طرح‌های حمایتی دولت برای فرزندآوری، باید در استان اقدامات اساسی برای جوانی جمعیت انجام دهیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه‌وبویراحمد کاهش فرزندآوری و تک فرزندی را ناشی از مشکلات فرهنگی و تبلیغاتی برشمرد و بیان کرد: در سال‌های گذشته در رسانه‌ها این اقدامات صورت گرفته است.برجسته‌سازی خانواده‌های دارای ۴ فرزند ضروری است، رسانه‌ها باید این خانواده‌ها را برجسته کنند و شهرداری فضای شهر را با تبلیغات فرزندآوری پررنگ کند.

همچنین، شهرام مهدوی‌مطلق، فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه ۱۰ میلیون نفر مجرد در کشور وجود دارد، گفت: باید زیرساخت‌های لازم را برای ازدواج آسان و فرزند آوری آماده کنیم تا جوانان تشویق شوند.یکی از مشکلات اساسی برای خانواده‌ها در حوزه ادارات و کارمندان هستند که زوجین در شهر‌های مختلف مشغول فعالیت اداری بوده و گاهی با قانون‌های سخت گیرانه مانع از فعالیت آن‌ها در یک شهر می‌شوند.

همچنین، حجت‌اله عباسی، معاون اجتماعی سپاه فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این نشست گفت: در راستای منویات رهبری در گام دوم انقلاب و موضوع فرزندآوری که یکی از چالش‌های مهم در جامعه است، سپاه فتح طرح‌هایی در جهت حمایت از رشد جمعیت اجرا می‌کند.این طرح‌ها در حمایت از جوانی جمعیت، ازدواج آسان، کاهش طلاق و جلوگیری از چالش‌های ناباروری است.

وی با اشاره به طرح‌های حمایتی برون سازمانی، یادآور شد: راه‌اندازی کلینیک‌های سیار مشاوره‌ای در موضوع ازدواج، طلاق، مشاوره، تغذیه و مهارت یابی و همچنین مهیا کردن جهیزیه ارزان قیمت برای نیازمندان را در دستور کار داریم.

انتهای پیام
captcha