صف طولانی نمازگزاران مشتاق برای اقامه اولین نماز صبح 2023 در ایاصوفیه + فیلم
کد خبر: 4111429
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

صف طولانی نمازگزاران مشتاق برای اقامه اولین نماز صبح 2023 در ایاصوفیه + فیلم

نخستین نماز صبح سال 2023 میلادی در مسجد جامع ایاصوفیه به امامت رئیس سازمان امور دینی ترکیه و با حضور هزاران نفر از شهروندان مشتاق این کشور اقامه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری ترکیه، نخستین نماز صبح سال 2023 میلادی روز گذشته، 11 دی در مسجد جامع ایاصوفیه به امامت علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه و هزاران نفر از شهروندان این کشور برگزار شد.

ارباش پس از اقامه نماز صبح در بخشی از مراسم «دیدار سحرگاهی با جوانان» که از سوی مفتی اعظم استانبول برگزار می‌شود، با برخی از شهروندان دیدار کرد.

اربش در سخنانی خطاب به مردم گفت: اگر محبت خدا، پیامبر(ص)، وطن و علم و ایمان در دل جوانان شکوفا شود، یکی از بزرگترین دستاوردها بود. از سویی اگر برعکس این اتفاق بیافتد و اگر به خاطر ما ذره‌ای سردی در دل آنها باشد، فاجعه خواهد بود.

ارباش با یادآوری توصیه‌های حضرت لقمان به فرزندش به نمازگزاران گفت: لقمان(ع) از پیامبران بزرگواری بود که خداوند در قرآن او را مثال زده و از ما می‌خواهد این‌گونه باشیم. او فرزند خود را به نزد خویش می‌خواند و وی را نصیحت می‌کرد، خداوند متعال از ما می‌خواهد مانند پیامبران و شخصیت‌هایی باشیم که او را در قرآن سرمشق قرار داده و برای فرزندانمان الگو باشیم.

وی با اشاره به حساب روز جزا افزود: بیایید سعی کنیم فرزندانمان را نصیحت کنیم تا با رعایت اصول اعتقادی، عبادی و اخلاقی زندگی کنند. باید خداوند را به خاطر همه نعمت‌هایی که به ما ارزانی داشته شکر کنیم.

رئیس سازمان امور دینی ترکیه، پس از پایان این دیدار سحرگاهی، با تعدادی از جوانان عرب و ترک، گروهی عکس یادگاری گرفت.

صف طولانی نمازگزاران مشتاق برای اقامه نماز صبح در مسجد ایاصوفیه را در ویدئوی زیر ببینید.

انتهای پیام
captcha