شخصیت جامع؛ رمز محبوبیت سردار دل‌ها
کد خبر: 4111705
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:

شخصیت جامع؛ رمز محبوبیت سردار دل‌ها

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری محبوبیت سردار سلیمانی را به‌دلیل جامعیت شخصیت ایشان دانست و گفت: شخصیتی که جامعیت داشته باشد، به مکتب و اسوه تبدیل می‌شود و سنت خداوند در قرآن کریم نیز به همین صورت است که افراد جامع و مفید را به‌عنوان الگو و صاحب مکتب معرفی می‌کند.

عبدالمحمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبریحجت‌الاسلام عبدالمحمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه محبوبیت سردار سلیمانی که میلیون‌ها نفر از اقشار گوناگون را جذب ایشان کرد، به‌دلیل جامعیت شخصیت سردار بود، اظهار کرد: کمتر کسی از مسئولان و نظامیان چنین جامعیتی دارد. سردار شهید سلیمانی همان‌طور که مقام معظم رهبری گفتند، شجاعت و تدبیر را توأمان داشت و علاوه بر آن، در بعد معنوی و توجه و استمداد از خدا نیز قوی بود.

وی افزود: سردار سلیمانی در همه شرایط، از حدود شرعی مراقبت می‌کرد، حتی در دشوارترین شرایط جنگی و حساس‌ترین مواقع درگیری نیز از حدود شرعی، پا پس نمی‌کشید و مراقب بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شجاعت و در میدان بودن سردار سلیمانی گفت: ایشان از ابتدای جنگ با وجود اینکه سوابق جنگی نداشت، در حفظ فرودگاه کرمان نقش مهمی ایفا کرد و بعد از آن نیز از تأسیس لشکر ثارالله تا عملیات در محور سوسنگرد و حضور در جبهه‌های غرب کشور، به‌صورت مداوم و مستمر فعال بود.

وی ادامه داد: شخصیتی که جامعیت داشته باشد، به مکتب و اسوه تبدیل می‌شود و سنت خداوند در قرآن کریم نیز به همین صورت است که افراد جامع و مفید را به‌عنوان الگو و صاحب مکتب معرفی می‌کند، چنانکه در سوره آل‌عمران نمونه‌هایی به‌عنوان الگو معرفی شده‌اند.

عبداللهی اضافه کرد: آیه ۱۴۶ سوره آل‌عمران می‌فرماید: «وَكَأَيِّنْ مِنْ نَبِيٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّيُّونَ كَثِيرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ؛ و چه بسيار پيامبرانى كه همراه آنها توده‌‏هاى انبوه كارزار كردند و در برابر آنچه در راه خدا به ايشان رسيد، سستى نورزيدند، ناتوان نشدند و تسليم دشمن نگرديدند و خداوند شكيبايان را دوست دارد.» همچنین آیه بعد، التجا و توجه این افراد به خدا، توسل و تواضع آنها را نشان می‌دهد و دعای آنها را اثبات در راه دین و جهاد معرفی می‌کند و از این روست که به اسوه تبدیل می‌شوند: «وَمَا كَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ؛ و سخن آنان جز اين نبود كه گفتند پروردگارا گناهان ما و زياده‏‌روى ما در كارمان را بر ما ببخش و گام‌هاى ما را استوار دار و ما را بر گروه كافران يارى ده.»

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی، از همین نمونه‌ها بود و همه همکاران ایشان از ابتدای جنگ بر خستگی‌ناپذیر بودن، جهاد، تواضع و معنویت ایشان، اقرار می‌کنند. یکی از کارهای بزرگ این شهید، جریان مبارزه با داعش به‌عنوان بالاترین خطر و محصول سال‌ها کار و برنامه‌ریزی آمریکا برای منطقه بود که در عراق و سوریه، اغلب شهرها را تصرف کرده و به خطر جدی برای امنیت ایران تبدیل شده بود و شهید سلیمانی با همان تدبیر در کنار شجاعت، سبب نابودی و حذف داعش و پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایران پیش از انقلاب، ملعبه ابرقدرت‌ها بود و دستگاه سلطنت ما تحت سلطه آنها فعالیت می‌کرد، گفت: در ایران پیش از انقلاب، بهائیت حاکمیت داشت و بسیاری از مراکز حساس به دست آن بود، اما پس از انقلاب، کشور چنین تحولی پیدا کرده و صاحب اقتداری عظیم در دنیا و منطقه شده و این طبیعی است که دشمن ساکت ننشسته و کارشکنی‌های زیادی انجام دهد که از ابتدای انقلاب تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم. مسئولان نیز قطعا باید فعالیت بیشتری در حوزه اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم داشته باشند، اما مردم هم باید بدانند که مشکلات و کارشکنی‌ها طبیعی است، در این 40 سال بوده و تا زمانی که جمهوری اسلامی از استقلال خود دست نکشد، ادامه خواهد داشت.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha