65 اثر در مسابقه «نامه‌ای به سردار دل‌ها» برگزیده شد
کد خبر: 4111720
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

65 اثر در مسابقه «نامه‌ای به سردار دل‌ها» برگزیده شد

مراسم اختتامیه مسابقه «نامه‌ای به سردار دل‌ها» با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و تجلیل از 65 برگزیده این مسابقه در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

به گزارش ایکنا از البرز، مراسم اختتامیه مسابقه نامه‌ای به سردار دل‌ها با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و منتخبان این جشنواره سراسری، عصر دوشنبه، 12 دی‌ماه، در سالن اجتماعات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله پورمظاهری، دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی البرز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: مسابقه نامه به سردار دل‌ها با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان از دوماه پیش با اعلام یک فراخوان آغاز شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز مسابقه وصیت‌نامه حاج قاسم برگزار شد و امسال نیز مسابقه نامه به سردار دل‌ها در سه مقطع نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود، افزود: باتوجه به عرض ارادت شرکت‌کنندگان به سردار دل‌ها و ارزشمند بودن همه آثار کار داوری بسیار سخت بود.

در ادامه محمد فلکی از فرماندهان مدافع حرم و از دوستان شهید سردار سلیمانی با اشاره به شخصیت والای شهید سلیمانی گفت: بهترین، کاملترین و برجسته‌ترین تعابیر در خصوص حاج قاسم سلیمانی از زبان مقام معظم رهبری مطرح شده است.

وی توضیح داد: ما امروز در بزرگداشت مردی دورهم جمع شدیم که تنها فرمانده نیروی قدس نبود بلکه یک آرمان و مکتب به نام حاج قاسم بود. خیلی از افراد سابقه خوبی در انقلاب و همراهی با امام راحل داشتند اما متأسفانه تا پایان راه موفق به همراهی انقلاب نشدند. شهید سلیمانی یک نظام شناخته شده بود و از لحاظ موقعیت اجتماعی شخصیت شناخته شده در جهان و در غرب آسیا و کشورهای همسایه بود و وابستگان غربی همیشه از او می‌ترسیدند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس بیان کرد: شهید سلیمانی زمان کودکی خود را در روستا و به‌عنوان کارگر فعالیت می‌کرد و در ادامه دوران جوانی خود و پیوستن به سپاه و حضور در لشکر 41 ثارالله و تا زمان حضور در جبهه‌های مقاومت ثابت‌قدم ماند و انقلاب اسلامی را از بزرگترین و پیچیده‌ترین تصمیمات سلطه نجات داد.

فلکی گفت: آمریکا در تلاش 20 ساله خود تصمیم داشت ایران و مسئولان ایرانی را به زانو درآورد و برای این هدف میلیاردها تومان هزینه کرد، اما حاج قاسم با تدبیر، شجاعت، اخلاص و توکل این توطئه‌ها را از بین برد. شهید سلیمانی همواره در خط مقدم بود و برای تخریب روحیه دشمن روی خاکریز قدم می‌زد و انسان‌های خالص در نهایت ایثار و اخلاص و در نهایت فداکاری و در اوج توکل حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: براساس آیه قرآن که خداوند می‌فرماید کسانی که در راه خدا کشته شدند را مرده نپندارید، مصداق این آیه، شهدا و از جمله شهید سلیمانی هستند که بعد از شهادت خود مسیر مقدس‌شان را همچنان ادامه می‌دهند. همانطور که حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا فرمود «ما رایت الاجمیلا» بعد از شهادت شهید سلیمانی پیروزی‌هایی نصیب ایران شد و امروز می‌بینیم به برکت خون شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی از بزرگترین توطئه دشمنان که علیه ایران هجمه آوردند شکست خوردند.

در ادامه علی شریعتی دبیر مسابقه نامه به سردار دل‌ها گفت: فراخوان این مسابقه از دو ماه پیش به همراه توزیع پوسترها اعلام شد و یک هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که 650 اثر از استان البرز بود. تمام آثار فاخر و ارزشمند بودند، اما در نهایت 65 اثر برگزیده شدند و نامه‌ها سراسر عشق و احساس بود.

وی با اشاره به توصیه‌های شهید سلیمانی گفت: از توصیه‌های موکد شهید سلیمانی تبعیت از مقام معظم رهبری بود و ایشان ضمن توصیه به حرکت در مسیر هدایت رهبری فرمودند: جمهوری اسلامی حرم است نگذارید به این حرم تجاوز کنند.

شریعتی اظهار امیدواری کرد با مساعدت و همراهی نهادهای فرهنگی و هنری استان آثار برگزیده این مسابقه در قالب یک کتاب جمع‌آوری شود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این مسابقه و خانواده شهید روح‌‌لله عجمیان، شهید امنیت و روحانی جانباز اغتشاشات اخیر و حجت‌الاسلام یاسر اسماعیلی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha