محفل قرآنی در منطقه پدافند هوایی شمال تهران برگزار شد + عکس
کد خبر: 4112025
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵

محفل قرآنی در منطقه پدافند هوایی شمال تهران برگزار شد + عکس

محفل انس با قرآن در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و سایر یارانش در سطح منطقه پدافند هوایی شمال(تهران) برگزار شد.

محفل قرآنی در منطقه پدافند هوایی شمال(تهران)به گزارش ایکنا، محفل انس با قرآن کریم در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و سایر یارانش در سطح منطقه پدافند هوایی شمال تهران با محوریت عقیدتی ـ سیاسی این منطقه و با مشارکت مدیریت قرآن، عترت و نماز این منطقه برگزار شد.

این محفل با تلاوت هادی شیدایی، قاری ممتاز ارتش و حبیب‌الله غفاری از قاریان ممتاز کشوری و خیرمقدم حجت‌الاسلام والمسلمین خداداد الفتی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال به حاضران در جلسه همراه بود و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه ولی امر(عج) به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به آیه 154 سوره مبارکه بقره «وَلا تَقولوا لِمَن يُقتَلُ في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتٌ ۚ بَل أَحياءٌ وَلٰكِن لا تَشعُرونَ»، گفت: خداوند شهيد را مرده نمی‌داند و تصریح کرده است افرادی که در راه خدا کشته می‌شوند، زنده ابدی هستند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند که این حکایت از جایگاه شهید و شهادت نزد حضرت حق دارد.

گودرزی به به عظمت و ارزش شهادت در قرآن و گستره آن پرداخت و افزود: مجد و عظمت والای شهادت همواره تجلی‌بخش حیات امت‌ها است، چنانکه در احادیث از آن به عنوان سرافرازترین قتل‌ها یاد شده است؛ آنجا که بیان شده «أَشرفُ القَتلِ قَتلُ الشُّهداءِ». پس بر ما لازم است تا برای دستیابی به زندگی و حیات معنوی ابدی از آنچه که خداوند و رسول اکرم(ص) به آن امر کرده‌‎اند، پیروی کنیم و از آنچه که نهی کرده‌اند، دوری گزینیم، قطعاً افرادی که از دایره اطاعت خدا خارج می‌شوند، مورد عذاب الهی قرار می‌گیرند.

بنابر گفته سروان حسن ضابط، مدیر قرآن، عترت و نماز منطقه پدافند هوایی شمال کشور، مراسم تجلیل از مقام آوران منطقه پدافند هوایی شمال در مرحله نهایی چهل ودومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش همزمان با روز مقاومت برگزار شد.

در خبر دیگری از منطقه پدافند هوایی شمال کشور آمده است که محفل انس با قرآن گروه پدافند هوایی شهید ظرافتی بابلسر با سخنرانی رئیس عقیدتی ـ سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال (تهران) همراه با  تجلیل از همسران و فرزندان قرآنی کارکنان این گروه پدافند برگزار شد.

انتهای پیام
captcha