دل پاک و اندیشه‌های بلند حاج قاسم او را به جایگاه والا رساند
کد خبر: 4112317
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

دل پاک و اندیشه‌های بلند حاج قاسم او را به جایگاه والا رساند

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: آنچه حاج قاسم سلیمانی را به این درجه و مرتبه رساند، نه آموزش‌ها و نه تجهیزات نظامی بود بلکه دل پاکش بود که در کنار اندیشه‌های بلند، چنین مقامی را برایش به ارمغان آورد، مردی که در عین فرماندهی عالی، خود را سرباز کوچک ولایت می‌نامید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل اوقاف استان قم، در همایش گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که امروز ۱۴ دی‌ماه در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: کسی که فقط اجرای حکم خدا برای او مهم باشد، هیچگاه در بن بست قرار نمی‌گیرد و راه را بسته نمی‌بیند، بلکه درها برای او گشوده شده و با هیمنه الهی به پیش می‌رود و حاج قاسم اینگونه بود.

وی افزود: آنچه حاج قاسم سلیمانی را به این درجه و مرتبه رساند، نه آموزش‌ها و نه تجهیزات نظامی بود بلکه دل پاکش بود که در کنار اندیشه‌های بلند، چنین مقامی را برایش به ارمغان آورد، مردی که در عین فرماندهی عالی، خود را سرباز کوچک ولایت می‌نامید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی حتی نمی‌خواست عناوینش روی سنگ قبرش نوشته شود بیان کرد: این شخصیت بزرگوار اکنون شاهد بر اعمال و رفتار ماست و شهدای واقعی در راه حل اینگونه‌ می‌باشند.

وی ادامه داد: امتحان کنید و ببینید وقتی گرهی در کارتان افتاد و به حاج قاسم و دیگر شهدا رو انداختید، آن گره باز می‌شود یا نه؟ من خود این کار را کرده‌ام و نتیجه گرفته‌ام.

اسکندری با بیان اینکه شهدا دارای مقام شفاعت هم هستند تصریح کرد: خواهیم دید که در روز قیامت، حاج قاسم سلیمانی چگونه گروه گروه مردم را شفاعت کرده و با خود به بهشت می‌برد.

وی گفت: دو ویژگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از دیگر خصوصیات او جلوه‌گری می‌کرد که همه خدمات ارزشمند او به ایران و جبهه مقاومت، ناشی از همین دو ویژگی بارز بود؛ نخست اخلاص اوست که در اعلی مرتبه قرار داشت.

مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه واژه اخلاص را به خیلی از افراد نسبت می‌دهیم افزود: باید بپذریم که خلوص و پاکی در گفتار، رفتار و لحظه لحظه زندگی حاج قاسم کاملا ملموس و از نوعی دیگر بود.

وی اضافه کرد: حاج قاسم همان نوع اخلاصی را داشت که مد نظر قرآن کریم است؛ او بدون شبهه وارد کار برای دوستان انقلابی شد و با خلوص نیت هم از کار خارج شد و به همین دلیل خداوند همه ابزارهای مادی و معنوی را در اختیارش گذاشت.

اسکندری با بیان اینکه کار حاج قاسم سلیمانی با آموزش‌های نظامی معمول امکان‌پذیر نبوده است ابراز کرد: شاید دوره‌های آموزشی برخی دیگر از فرماندهان در دیگر کشورها از شهید سلیمانی بیشتر بود ولی کاری که او انجام داد، از توان آنها خارج بوده است، مردی که یک تنه توانست فرزند نامشروع استکبار جهانی یعنی داعش و تکفیری‌ها را از منطقه خارج کند.

انتهای پیام
captcha