جمهوری اسلامی با بومی‌سازی صنعت دفاعی قدرت برتر منطقه است
کد خبر: 4112450
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

جمهوری اسلامی با بومی‌سازی صنعت دفاعی قدرت برتر منطقه است

استاندار گیلان گفت: جمهوری اسلامی در صنعت موشکی و دفاعی با بومی‌سازی آن به قدرت برتر منطقه تبدیل شده و نشان می‌دهد دکترین نظامی ایران اسلامی با وجود نخبگان پیچیده است و به این منظور آمریکا به صراحت اعلام می‌کند که توان مقابله نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد و رو به جنگ ترکیبی آورده است.

سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد جامع لنگرود

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سیدالشهدا جبهه مقاومت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه اخلاص و مردمی بودن یکی از ویژگی‌های شاخص این شهید گرانقدر بوده است، اظهار کرد: هنگامی که ما به عنوان نماینده مجلس با رهبری دیدار داشتیم شهید حاج قاسم سلیمانی به‌ندرت در بین مسئولان عالی رتبه قرار می‌گرفت و همواره از درب عادی و مثل مردم عادی در بیت رهبری حاضر می‌شدند.

وی با اشاره به روحیه ملکوتی شهید حاج قاسم سلیمانی در دنیای امروزی، افزود: حقیقتا وقتی شهید سلیمانی را مشاهده می‌کردیم در عالم مادیت سیر نمی‌کردند و گویی در حال عروج و پرواز است و وقتی صحبت از همرزمان شهیدش می‌شد فورا اشک از چشمانش جاری می‌شد.

نمایان بودن روحیه ایثار و شهادت در شهدا با تبرک از نام امام حسین(ع)

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم با نام امام حسین(ع) تبرک جسته و روحیه ایثار و شهادت در آنان نمایان بوده است، افزود: شهید سلیمانی در وصف شهید مرتضی حسین‌پور فرمودند این شهید به نام امام‌ حسین(ع) تبرک جستند و موقعی که این جوان را شناختم در شرایط بحرانی که با خلاقیت جان همرزمان خود را در برابر تکفیری‌ها نجات داد که در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

عباسی رمز شهدا را توسل به سید الشهدا(ع) دانست و با اشاره به نقش شهدا در استحکام جمهوری اسلامی گفت: کسانی که راه شهادت‌ را طی کرده به خدا نزدیک و به سیدالشهدا متوسل می‌شوند و به یاد حضرت رقیه، علی اکبر و حضرت رقیه با پروردگار خود درد و دل می‌کنند لذا نظام مقدس جمهوری اسلامی استحکام و ماندگاری خود را مدیون این شهدای گرانقدر است.

وی با بیان اینکه هنوز گروه تروریستی تکفیری داعش و تفکرات آنان به خوبی برای مردم و جامعه تبیین نشده است، تصریح کرد: هنوز در کشور ما داعش به خوبی برای مردم معرفی نشده است، این‌ها همان تفکری هستند که در فتنه سال ۸۸ شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و در فتنه اخیر شعار زن، زندگی، آزادی سر می‌دهند هدفشان نابودی ایران اسلامی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه قول نابودی داعش تا سه ماه آینده حاکی از شرایط معنوی بسیار خاص شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، افزود: در دنیای مادی و شرایط استراتژیک امروزی و در جنگ نوین قول نابودی گروهی به مانند داعش آن هم سه ماه نشان‌دهنده اوج عبودیت شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

نقش برجسته ولایت فقیه در سکان‌داری امت اسلامی

عباسی بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری بشارت می‌دهند تا ۲۵ سال آینده چیزی به اسم رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت نشان می‌دهد که ایشان از روحیه معنوی بسیار خاصی برخوردار هستند که این چنین بشارتی را می‌دهند‌ و این‌ها همه نقش ولایت فقیه در سکان‌داری امت اسلامی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ارتباط با خدا، معنویت، روحانیت، توسل به ائمه اطهار(ع)، توجه به مردم، خستگی‌ناپذیری و تلاش جهادی و شبانه‌روزی برای انجام ماموریت‌ها از ویژگی‌های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: اطاعت از رهبری، درس بزرگ مکتب سردار دلها برای همگان است. وظیفه داریم با همان روحیه، شیوه و سیره این شهید گرانقدر برای رضایتمندی مردم که رضایت خداوندی را به همراه دارد، تلاش و عمل کنیم.

وی با اشاره به قدرت نظامی و موشکی جمهوری اسلامی در منطقه گفت: جمهوری اسلامی در صنعت موشکی و دفاعی با بومی‌سازی آن به قدرت برتر منطقه تبدیل شده و نشان می‌دهد دکترین نظامی ایران اسلامی با وجود نخبگان پیچیده است و به این منظور آمریکا به صراحت اعلام می‌کند که توان مقابله نظامی با جمهوری اسلامی را ندارد و رو به جنگ ترکیبی آورده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی قدرت برتر خاورمیانه و کشوری بسیار تأثیرگذار در جهان است و تمامی نقشه‌های دشمن را نقشه بر آب کرده است، گفت: آمریکا و هم دستان پلیدش بسیار زیاد در منطقه به ویژه در لبنان، عراق و سوریه هزینه کرده است تا بتواند حزب الله و جبهه مقاومت را از بین ببرد ولی جمهوری اسلامی ایران با حضور خود مانع از انجام این کار شده است.

عباسی شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا را نشان‌دهنده رذالت و افول این کشور دانست و گفت: در جمهوری اسلامی شهدای بسیار زیادی وجود دارد که جان خود را تقدیم انقلاب کردند و سردار دل‌ها، شهیدی است که توسط خود آمریکا به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به سیاست سلطه طلبانه استکبار علیه ملت‌های مسلمان به ویژه جمهوری اسلامی بیان کرد: تمام تلاش دشمن این بود که طوری القا کند که جمهوری اسلامی ناکارآمد است و از همه ظرفیت‌های مالی و دلارهای سعودی استفاده کردند ولی باز مردم با تبعیت از اصل ولایت فقیه دشمن را ناکام گذاشتند.

لزوم توجه به مسئله دشمن‌شناسی در بین آحاد مختلف مردم و نسل جدید

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به مسئله دشمن شناسی در بین آحاد مختلف مردم و نسل جدید گفت: دشمن‌شناسی یکی از کارهای مهم است که باید به آن توجه کرد زیرا امروز جمهوری اسلامی خود مدعی است که غرب چه ظلمی علیه بانوان انجام می‌دهد و حتی خود بانوان غربی هم شیوه جمهوری اسلامی در برخورد با بانوان یک الگو می‌دادند زیرا بانوان در کشور ایران به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یافته و نقش مهمی در اداره کشور دارند.

عباسی با بیان اینکه مسئولان باید خود را خدمتگزار مردم و خانواده شهدا بدانند، گفت: مردم همه شهرستان‌های گیلان همچون لنگرود، جزو ولایت مدارترین مردمان کشور هستند که در دینداری، اخلاص، اطاعت از ولایت فقیه، دفاع از حریم اهل بیت هستند لذا تمامی مسوولان وظیفه دارند خدمت به مردم را برای خود فرصتی گرانقدر بدانند و ویژگی شهدایی مثل شهید سلیمانی، شهید حسین‌پور، حق‌بین و املاکی برای نسل جدید بازگو شود.

وی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد در هر سطحی در کشور بیان کرد: باید با مردم باشیم و درخواست‌های مردم را اجابت کنیم، با اقتصاد یارانه‌ای نمی‌شد کشور را اداره کرد و به معاهده‌های بین‌المللی دلخوش کرد، زیرا هدف استکبار سرگرم کردن جمهوری اسلامی به مسائل و مشکلات درون کشور است. رئیس جمهوری آبروی خود را گذشته و با حذف ارز ۴۲۰۰‌ تومانی که غنی را غنی‌تر و فقیر را فقیرتر می‌کرد مقابله کرد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه به ارتباط با کشورهای همسایه دریای خزر و رشد اقتصادی دولت در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: سیاست دیپلماسی کشور در دولت سیزدهم ارتباط با کشورهای همسایه در حوزه دریای خزر است و هدف دولت رونق تولید، احیای واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور است و باید مسئولان به آن اهتمام ورزند.

عباسی با اشاره به وحشت استکبار از ارتباط مستقیم و مستحکم ایران اسلامی با چین و روسیه تصریح کرد: دولت با اقدامات خود معادلات استکبار را بر هم زده است زیرا دشمن به خوبی می‌داند ارتباط مستحکم ایران اسلامی با چین و روسیه می‌تواند در منطقه گرو جهان تأثیرگذار باشد و وقتی فهمید ایران در طراز کشورهای برتر دنیا وارد شده است، مسئله اغتشاش را آغاز کردند.

افق آینده کشور بسیار روشن است

وی افق آینده کشور را بسیار روشن دانست و با تأکید بر اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی گفت: افق آینده کشور بسیار روشن است، نگاه نکنید یک روز دلار افزایش پیدا می‌کند، دولت اقداماتی دارد که در آینده ثمرگذار است زیرا نگاه دولت نگاهی آینده‌گرا است چون سعی دارد مشکلات کشور را به صورت ریشه‌ای برطرف کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تشریح عملکرد دولت مردمی در حوزه‌های مختلف زیرساختی و تولید و اشتغال در استان گیلان افزود: بهبود وضعیت معیشتی مردم شهید پرور گیلان با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالای گردشگری استان در دستورکار مدیران اجرایی است و در این راستا باید مسئولان با عملکرد خود در کنار مردم و پاسخگوی آنان باشند.

عباسی با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و نگاه به فعالیت‌های دانش‌بنیان، ایجاد قرارگاه مدیریت جهادی در عرصه‌های مختلف و مردمی بودن و جهادی عمل کردن از جمله برنامه‌های عملیاتی است که باید برای مردم این عملکرد ملموس باشد، گفت:  نقد منصفانه از عملکرد دولت بسیار کارگشا است و در عرصه‌های مختلف باعث حل مشکلات در بسیاری از حوزه‌ها می‌شود لذا ما باید راه روشن که شهدا و مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کردند را به درستی طی کنیم.

اسدالله عباسی همچنین پیش از حضور در مسجد جامع لنگرود، همزمان با ایام شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور در منزل فرمانده نابغه جبهه مقاومت شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی معروف به حسین قمی با خانواده این شهید والامقام مدافع حرم در زادگاهش شلمان این شهرستان دیدار کرد.

انتهای پیام
captcha