والاترین دستاورد شهید سلیمانی کاهش اختلافات منطقه در راستای خدمت به اسلام بود + فیلم
کد خبر: 4112849
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
مدیر پژوهشکده مطالعات دینی و فلسفی لبنان:

والاترین دستاورد شهید سلیمانی کاهش اختلافات منطقه در راستای خدمت به اسلام بود + فیلم

شیخ شفیق جرادی، با اشاره به مجاهدت‌های شهید سپهبد سلیمانی در تحقق و پیروزی محور مقاومت، والاترین دستاورد او در این راه را کاهش اختلافات در منطقه در راستای خدمت به اسلام توصیف کرد.

شیخ شفیق جرادی، مدیر پژوهشکده مطالعات دینی و فلسفی لبنان

شیخ شفیق جرادی، مدیر پژوهشکده مطالعات دینی و فلسفی لبنان در پیامی ویدئویی که به‌صورت اختصاصی به مناسبت سومین سالروز شهادت فرماندهان مقاومت برای خبرگزاری ایکنا ارسال کرده است، ضمن اشاره به مجاهدت‌های این شهید بزرگوار در تحقق و پیروزی محور مقاومت، والاترین دستاورد او در این راه را کاهش اختلافات در منطقه در راستای خدمت به اسلام دانست.

در ادامه ترجمه کامل این پیام شیخ شفیق جرادی، مدیر پژوهشکده مطالعات دینی و فلسفی لبنان از نظر می‌گذرد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درود بر برترین آفریدگان خدا و عزیزترین محسنین، سرور، پیامبر(ص)، محبوب دل‌ها و شفیع گناهان ما، حضرت محمد بن عبدالله و بر اهل‌ بیت(ع) پاک و طاهر و معصوم او باد.

«و كسانى كه در راه ما کوشیده‌اند به يقين راه‌های خود را بر آنان می‌نماییم» (عنکبوت: 69)

مردانی هستند که مرد مردان هستند، افرادی که شخصیت، کلام، اندیشه، روح، منطق، عمل و جهادی منحصربه‌فرد را به ارث می‌برند. برخی جدا از دیگران و برخی نیز از بعضی دیگر. از این مردان نادر در تاریخ اسلامی ما فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی بود. این فرمانده بزرگ نفس خود را بر مبنای اصل اطاعت از خدا پرورش داده بود و هدف و مقصدی را که در زندگی و مرگش رو به سوی آن داشت، به دست آوردن قرب خداوند عزوجل می‌دانست که او آن را در حب محمد و آل محمد(ص)، شهدا و فرزندان شهدا دنبال می‌کرد. افرادی که آنها را زمینه‌ای پربرکت و پاک می‌دانست که بوی بهشت از آن به مشام می‌رسد.

شهید حاج قاسم سلیمانی هنگامی که خود را با هدف رسیدن به مقصد خویش یعنی رسیدن به قرب خداوند عزوجل، برای خداوند خالص گردانید، خدا نیز او را پیراسته کرد و راه‌های جهاد را برای او گشود چرا که او از اولیای خاص الهی بود و او را آموخت که چگونه در درجات عمل و روح ترقی کند و چگونه به عالی‌ترین درجات روحی برسد و در این درجات بر موضع جهادی و عملی خود استوار بماند. او صاحب فتوحات بزرگی بود چرا که این منطقه‌ای که ما در آن هستیم، منطقه‌ای است که حاج قاسم سلیمانی با تلاش و جهاد خود توانست آن را محور مقاومت، محوری حقیقی و تأثیرگذار قرار دهد.

این منطقه متأثر از دو جریان اصلی است، جریان اول جمهوری اسلامی که این منطقه را دژ استوار اسلام ناب محمدی می‌داند، مانند هر کشور بزرگ دیگری به امنیت ملی برای کشور نیازمند است و امنیت ملی این است که آن کشور جایگاه، نقش، موضع و وظیفه خود را از طریق حوزه نفوذ خود حفظ کند که از این طریق، نخست مرکز منطقه، یعنی نظام مبارک اسلامی در ایران را حفظ و از جهت دیگر ملت‌هایی را بیدار کند که با همان مسائلی مواجه هستند که جمهوری اسلامی نیز مواجه است.

شیخ شفیق جرادی، مدیر پژوهشکده مطالعات دینی و فلسفی لبنان

جمهوری اسلامی در این راه هزینه فراوانی داد، از این رو او توانست برای جمهوری اسلامی، امنیت ملی اسلامی گسترده‌ای فراهم کند و جنبش مردم در این منطقه را نیز امنیت ببخشد. [جنبشی که می‌توان آن را] بیداری راستینی دانست که از خلال آن عزت، کرامت، استقلال و آزادی موردنظر حاصل شد و اشغالگری و مصادره سرزمین و ثروت‌های آن را نیز رد کرد.

بیداری راستین محور مقاومت؛ ماحصل تدبیر سردار سلیمانی

مقاومت اسلامی با کارهای این فرمانده بزرگ، بیداری راستینی در تمام سطوح را محقق ساخت و توانست میان مقاومت در مناطق مختلف منطقه یعنی لبنان، یمن، عراق، سوریه و کل منطقه و مردم آن ارتباط برقرار کند. به شکلی که توانست ارتشی تأثیرگذار و ارتشی مردمی در سرتاسر این منطقه ایجاد کند که برای محور مقاومت همه عوامل قدرت و امکان تحقق پیروزی‌های کنونی و در هم شکستن امکان حمله استکبار جهانی و اشغالگران صهیونیست در منطقه ما را فراهم کرد.

به هر حال این مرد بزرگ نفوس را علاوه بر پیروی از خدا و ولایت‌ فقیه، آزادگی روح، آزادگی در اتخاذ مواضع و اراده‌ای آموخت که معجزات را محقق می‌کرد. آنها را تسلیح کرد و تمام امکانات مناسب از نظر نظامی، امنیتی و سیاسی را در اختیار آن‌ها قرار داد تا شرایط کنونی را ایجاد و این بیداری را پشتیبانی کند. اما مهم این است که در این منطقه ضرورت اندیشه ایجاد قدرت را نیز بوجود آورد به این معنا که مثلاً لبنان، سوریه و یمن لحظه‌ای از ایران بی‌نیاز نیستند اما هم‌زمان او توانست در تمام این کشورها اندیشه تولید، ایجاد، ساخت و بنای قدرت به شکلی خودکفا برای به دست آوردن امکانات و تعیین اهدافی ایجاد کند که با این امکانات و طرح‌ها متناسب هستند؛ و این معجزه دیگری از معجزات این مرد بزرگ بود.

اما آنچه می‌خواهم در اینجا به آن اشاره کنم و آن را والاترین چیزی می‌دانم که فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی به این منطقه تقدیم کرد، این است که با وجود اختلافات قومی، ملی و منطقه‌ای میان ملت‌های منطقه او توانست بخش مهمی از این فاصله بین کشورها و دولت‌های مختلف عربی، بین مردم برخی از کشورهای عربی و همچنین در زمینه اختلاف نژادی میان مردم کشورهای عربی و ایران و از این قبیل را کم کند و توانست در میان آنها این حقیقت را مطرح و تثبیت کند که اسلام، اصل است و این مبناست که با منطق کرامت، عزت و وحدت ایجاد می‌کند و فردی که می‌خواهد راه اسلام را برود باید که به این عزت و کرامت ملتزم باشد و توانست که فاصله‌های بسیاری را بین این مردم و منطقه کاهش دهد و در آن زمینه آینده‌ای را ایجاد کند که می‌توان آن را آمادگی برای قیام حضرت قائم آل محمد(عج) ایجاد کند که قدرت مادی و معنوی او به اذن خداوند زمین را به نور خداوند روشن می‌سازد. این قیام با زمینه‌سازی محور ولایت‌فقیه و خون شهیدان و تلاش نوابغ نبرد امثال حاج قاسم سلیمانی رحمت‌الله علیه صورت می‌گیرد. خداوند جایگاه او و هر شهیدی را بلندمرتبه فرماید که در راه اسلام ناب محمدی جان داده است. همانا که خداوند ما دعای ما را می‌شوند. درود و رحمت خداوند بر شما باد.

بخشی از سخنرانی شیخ شفیق جرادی را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha