نخستین مسابقات سراسری تلاوت و تفسیر در عراق + عکس
کد خبر: 4112974
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

نخستین مسابقات سراسری تلاوت و تفسیر در عراق + عکس

نخستین مسابقات سراسری تلاوت و تفسیر قرآن «قرابین النصر» عراق به همت مؤسسه قرآنی «ثقل الاکبر» این کشور در بغداد برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قاف، این مسابقات روز جمعه، 16 دی با نظارت شورای بسیج فرهنگی وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق در حسینیه «ثقلین» در منطقه «بلدیات» بغداد آغاز به کار کرد و به مدت دو روز ادامه داشت.

نمایندگان 12 استان عراق، آستان‌های مقدس این کشور، حشد الشعبی و اتحادیه انجمن‌ها و تشکل‌های قرآنی عراق در این مسابقه شرکت کردند.

سیدسجاد البعاج، دبیرکل اتحادیه انجمن‌ها و تشکل‌های قرآنی عراق، نمایندگان آستان‌های مقدس عراق و شخصیت‌های قرآنی، آکادمیک و حوزوی در افتتاحیه این رقابت حضور یافتند و این مراسم با تلاوت قرآن از سوی سجاد المالکی، قاری عراقی آغاز شد.

اجرای سرود ملی عراق، نمایش مستندی درباره فعالیت‌های مؤسسه قرآنی «ثقل الاکبر» و شعب آن، سخنرانی شیخ ابوکمیل البغدادی، از مسئولان بسیج فرهنگی گردان‌های حزب‌الله عراق و سید سجاد البعاج، دبیرکل اتحادیه انجمن‌ها و تشکل‌های قرآنی این کشور، گرامیداشت یاد شهدای پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تکریم شخصیت‌های فعال قرآنی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است؛ مؤسسه قرآنی «ثقل الاکبر» از مراکز قرآنی فعال در بغداد است که چهار شعبه به نام مرکز مطالعات قرآنی امام حسین(ع)، شعبه منطقه «العامل»، انجمن قرآنی نهروان و مرکز حفظ قرآن «البیان» دارد.

انتهای پیام
captcha