صنعاء: آزادمردان شبه جزیره عربی به جبهه مقاومت سلیمانی ملحق می‌شوند
کد خبر: 4113017
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

صنعاء: آزادمردان شبه جزیره عربی به جبهه مقاومت سلیمانی ملحق می‌شوند

نخست‌وزیر یمن در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی در صنعاء تأکید کرد که به‌زودی آزادمردانی از شبه جزیره عربستان به جبهه مقاومت شهید سلیمانی ملحق می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، دولت نجات ملی یمن روز شنبه، 17 دی مراسم بزرگداشت سالروز شهادت فرماندهان مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را با حضور تنی چند از وزرا و اعضای مجلس نمایندگان و رهبران نظامی، امنیتی، علما و شخصیت‌های اجتماعی این کشور برگزار کرد.

صنعاء: آزادمردان شبه جزیره عربی به جبهه مقاومت شهید سلیمانی ملحق می‌شوند/آماده

عبدالعزیز صالح بن حبتور، نخست‌وزیر یمن طی نطقی در این مراسم تأکید کرد: شکست جبهه مقاومت و حذف آن غیرممکن است به‌خصوص که امروز دامنه آن گسترش یافته و  این جبهه به منبعی برای فناوری‌های نظامی هم تبدیل شده است.

بن حبتور برپایی مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی را نشانه همبستگی بین ارکان جبهه مقاومت دانست که مطابق با اراده مردمی، انسانی و دینی برای آزادسازی قدس تشکیل شده است.

صنعاء: آزادمردان شبه جزیره عربی به جبهه مقاومت شهید سلیمانی ملحق می‌شوند/آماده

وی با اشاره به مصائب مردم فلسطین که در نتیجه پروژه صهیونیستی، غربی، استعماری و آمریکایی بر سر آنها آمده است، گفت: هفتاد سال است که این مردم در معرض کشتار، آوارگی و اشغالگری هستند و برای ریشه‌کنی آنها از سرزمینشان نقشه کشیده شده است.

وی به روح فرماندهان و رزمندگان شهید جبهه مقاومت درود فرستاد و گفت: امت عربی اسلامی هرگز مغلوب نخواهد شد و هرگز نخواهد مُرد؛ زیرا در آن آزادمردانی زاده می‌شوند و پرورش می‌یابند و اندیشه جهاد و مقاومت در بین آنها ریشه دار می‌شود.

بن حبتور گفت: به‌زودی به محور مقاومت که از تهران در شرق شروع شده و تا سوریه، یمن، لبنان، عراق، کرانه باختری و نوار غزه امتداد دارد، آزادگان انقلابی از شبه جزیره عربستان و به‌طور مشخص عربستان سعودی ملحق خواهند شد.

نخست‌وزیر یمن با بیان اینکه صنعاء کاملاً بر جبهه مقاومت منطبق است، گفت: این جبهه پروژه غربی، استعماری و صهیونیستی را رد می‌کند که از هشت سال پیش یمن را در معرض تجاوز خونبار و محاصره قرار داده است.

این مقام یمنی خواستار گسترش جبهه مقاومت با عضویت دیگر کشورها در آن شد و گفت: غرب به دنبال تضعیف ملت‌های عربی و اسلامی بدون هیچ استثنایی است و حتی برای ملت‌های فقیر در جهان برنامه دارد و مقاومت ابزار آزادی اراده انسان نه تنها در منطقه عربی بلکه در هر کجای جهان است.

بن حبتور در پایان سخنان خود تأکید کرد: وقتی نام مقاومت به میان می‌آید همه مسائل قومی، نژادی، مذهبی و جغرافیایی رخت برمی‌بندد.

در این مراسم خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، حجت‌الاسلام محمد حسن اختری، دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ابوآلاء الولائی، دبیر کل کتاب سیدالشهداء عراق و شیخ جاسم المحمد علی، عضو انجمن مخالفان شبه جزیره عربستان سعودی هم به شکل ویدئو کنفرانس سخنرانی کردند.

صنعاء: آزادمردان شبه جزیره عربی به جبهه مقاومت شهید سلیمانی ملحق می‌شوند/آماده

البطش طی سخنانی گفت: شهید سلیمانی شمشیر برنده‌ای برای رویارویی با دشمن اسرائیلی و سپر حفاظت از ملت فلسطین بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی جبهه‌ای اسلامی برای دفاع از آرمان فلسطین صرف نظر از مسائل قومی و مذهبی تشکیل داد، گفت: این فرمانده جبهه مقاومت با سلاح و برنامه‌ریزی از ملت فلسطین حمایت کرد و نقشه‌های آمریکا در عراق و سوریه را نیز ناکام گذاشت.

صنعاء: آزادمردان شبه جزیره عربی به جبهه مقاومت شهید سلیمانی ملحق می‌شوند/آماده

شیخ علی هم در نطق خود تأکید کرد: ما در مقابل نمادهای بزرگی ایستاده‌ایم که برای حفظ عزت امت اسلامی خون خود را فدا کردند. این شخصیت‌های بزرگ نظیر شهید سلیمانی و شیخ النمر با مجاهدت خود اسلام انقلابی را به امت اسلامی نشان دادند تا این امت به وحدت دست یابد.

انتهای پیام
captcha