شهید سلیمانی در تراز مکتب اهل‌بیت(ع) و امامین انقلاب بود
کد خبر: 4113031
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
سردار سلامی:

شهید سلیمانی در تراز مکتب اهل‌بیت(ع) و امامین انقلاب بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی در تراز مکتب اهل‌بیت(ع) و امامین انقلاب بود، گفت: ارادت، تبعیت‌پذیری و تربیت ولایی به ایشان چنین عظمتی بخشید و دشمن نتوانست این عظمت را تحمل کند و اشتباه بزرگی کرد.

سردار سلامیبه گزارش ایکنا از کرمان، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، ۱۸ دی‌ماه در اجلاسیه پایانی سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی کرمان با گرامیداشت یاد شهدای ۱۳ دی‌ماه در فرودگاه بغداد اظهار کرد: در آن روز کشور را رایحه دل‌انگیز شهادت فرا گرفت و هستی از عطر و رایحه خوشبوی این شهادت سرشار شد.

وی ادامه داد: در ۱۷ دی‌ماه در کرمان بی‌نظیرترین رویداد عاطفی شکل گرفت و همه چشم‌ها در کرمان چشمه سار اشک بود. همه مردم از خانه هجرت کرده‌ بودند تا در عروج آسمانی دو مَلَک زمینی شرکت کنند. احساس مردم در آن لحظه‌های غم‌انگیز را نمی‌توان ترسیم کرد و کلمات از بیان عمق عواطف و روح‌های غم دیده مردم کرمان عاجزند و فقط آن صحنه‌ها را می‌توان تماشا کرد و کلمات برای ستایش آن صحنه‌ها کم می‌آورند.

سلامی با اشاره به جمعیتی متراکم و سرشار از عشق و ارادت و دلداگی مردم کرمان در تشییع شهید سلیمانی، گفت: چه حکمتی است که یک نفر می‌تواند این اندازه نزد خداوند عزیز شود که همه قلب‌ها و چشم‌ها برای او بگریند. البته خداوند پاسخ این سؤالات را داده است و در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا: همانا آنان که به خدا ایمان آوردند و نیکوکار شدند خدای رحمان آنها را (در نظر خلق و حق) محبوب می‌گرداند.»

سردار سلامی تصریح کرد: اگر انسانی عمل صالح انجام دهد خداوند او را محبوب دلها قرار می‌دهد و این رمز محبتی است که در قلب مردم روییده است. شور این عشق هیچگاه از بین نمی‌رود و این خورشید درخشان هرگز غروب ندارد و این تصویر معنوی قاسم عزیز ما است.

وی با بیان اینکه از هر زاویه‌ای که به شهید سلیمانی نزدیک شویم جامع و نمایه یک انسان کامل است، افزود: چون هلال شخصیت او کامل شد به شهادت رسید. قمر منیر انقلاب به مرحله‌ای رسیده بود که دستانش باید مانند کف العباس از پیکر جدا می‌شد و با این دست‌های جدا شده از انقلاب دفاع کند و به مرزی رسیده بود که باید با شهادتش راه را بپیماید.

فرمانده کل سپاه شهادت شهید سلیمانی را یک میدان تأثیر جدید و قدرت به میدان آوردن جوانان دانست و تصریح کرد: شهید سلیمانی عشق بی‌انتها، حجت پایان‌ناپذیر و انگیزه مستمر در حال رویش است و حاج قاسم باید در این شکل جدید از انقلاب و رهبر دفاع می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تمام طرح‌های دشمن را به هم ریخت و عمل سردار سلیمانی باطل کننده عظمت قدرت‌هایی بود که در فضای شیطانی برای خود قائل بودند، گفت: دشمنان می‌خواستند تمام مساحت جغرافیای جهان اسلام را با لشکرکشی و یک هیمنه نظامی در اشغال و تسلط خود بگیرند. آنها آمده بودند تا تمام جهان اسلام را تسخیر کرده و بر انقلاب ایران یورش آورده و عزت، موجودیت و هویت را از مسلمانان بگیرند اما قاسم شمشیر از نیام کشید و هر کجا که دشمنان ظاهر می‌شدند قبل از دشمن ظاهر می‌شد. دشمن ضربات شمشیر حاج قاسم را خوب می‌چشید و شاید در مقاطعی بهتر از ما حاج قاسم را می‌شناخت.

سردار سلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی اجازه نداد مسلمانان آواره شوند و از ناموس مسلمانان با غیرت علوی دفاع کرد، افزود: شهید سلیمانی نمی‌توانست آوارگی نوامیس مسلمانان را در خیابان‌های اروپایی ببیند و این وزنه غیرت اوست. جهاد برای او بابی از ابواب جنت بود و او در این میدان جهاد زینت ولایت بود و ولایت‌مداری او انتها نداشت. حاج قاسم تعلیم یافته این مکتب بود او راهنما نبود و حقیقتاً خود راه بود.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: شهید سلیمانی هرگز نترسید زیرا او تربیت شده مکتب اسلام بود و رخسار قرآنی بود. می‌توان با واژه واژه قرآنی شخصیت شهید سلیمانی را ترسیم و تفسیر کرد و شخصیت او را با آیات الهام بخش وحی نگاشت.

وی با بیان اینکه این قدرت‌های غیر الهی مثل انگلیس، فرانسه و... وابستگان به قدرت شیطانی و در ظاهر قدرتمند و بی‌نظریند، افزود: تمام صفات شیطانی در وجود آنها شعله می‌زند و نار و نور در مقابل هم هستند. اما خداوند گفته اگر اینها جمع شوند نمی‌توانند یک پشه بیافرینند و حاج قاسم در این مکتب آموخته بود و قدرت‌ها برای او این اندازه ضعیف بودند.

سردار سلامی ادامه داد: شهید سلیمانی مؤمن بود و کسی که از خدا بترسد از هیچ قدرت دیگری نمی‌ترسد و جنس قاسم اینگونه بود. او تقوای الهی داشت و به هر کاری با اخلاص وارد و با صدق خارج می‌شد و هیچ کار نیمه تمامی نداشت و این به واسطه تقوای حاج قاسم بود که به او در عین اقتدار خضوع می‌بخشید.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی در تراز مکتب اهل‌بیت(ع) و امامین انقلاب بود. ارادت، تبعیت‌پذیری و تربیت ولایی به او چنین عظمتی بخشید و دشمن نتوانست این عظمت را تحمل کند و اشتباه بزرگی کرد. با شهادت این نور خاموش نشد و شهید سلیمانی امروز یک الگو و شخصیت قابل تکثیر است و امروز در قلب جوانان او را می‌بینید. نقطه نیست بلکه یک جریان و ستاره دنباله‌دار است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: دشمن صدها هزار دروغ پراکنی کرد تا ذهن و قلب جوانان را برباید و آنها را نسبت به انقلاب بدبین و متنفر کند اما تمام غضب و گفتارهای فریب دشمن با ده روز دلداگی جوانان این سرزمین همه شستشو شد و جسم نفرت انگیز دشمن در برابر دیدگان قرار گرفت. شهادت حاج قاسم برای این بود که امروز این حجت نورانی در برابر چشم نوجوانان و جوانان بدرخشد و همه از او الگو بگیرد و این داستان ادامه دارد.

وی با یادآوری اینکه به دشمن گفته بودیم با همین جوانان به سراغ شما می‌آییم و شعله‌های انتقام و غضب در نسل‌های جدید در حال رویش است، تأکید کرد: انتقام باقی است و برای عامران این صحنه غم انگیز و هولناک صحنه انتقام برپاست و دیر یا زود انتقام خواهیم گرفت. به دشمنانمان می‌گوییم بیرق انقلاب برافراشته است و حاج قاسم در چهره‌های جدید در حال پیشروی است و هیچ کس نمی‌تواند ریشه‌های مستحکم شجره انقلاب را بلرزاند. ملت ایران مانند جبل راسخند و اگر کوه‌ها بلرزند اینها نمی‌لرزند. ما تازه اول راهیم پیش می‌رویم؛ مشکلاتمان را حل می‌کنیم اما هرگز در برابر اراده دشمن سازش نکرده و تسلیم نمی‌شویم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: از مردم و مسئولان کرمان سپاسگزارم که در این ایام با مهربانی و اربعینی از زائران شهید سلیمانی پذیرایی کردند.

 

 

انتهای پیام
captcha