چاپ تصویر مسجدالاقصی بر روی اسکناس اردنی
کد خبر: 4113041
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

چاپ تصویر مسجدالاقصی بر روی اسکناس اردنی

بانک مرکزی اردن با انتشار تصاویری از اسکناس‌های جدید این کشور، از چاپ تصویر مسجدالاقصی بر روی 50 دیناری خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الطریق، بانک مرکزی اردن با انتشار تصاویری از اسکناس‌های جدید از چاپ تصویر مسجد مبارک الاقصی بر روی اسکناس‌های 50 دیناری جدید در این کشور خبر داد. این اقدام با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورهای عربی مختلف به‌ویژه کاربران فلسطینی قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی اردن خبر داده است که اسکناس‌های جدید چاپ شده توسط بانک مرکزی اردن شامل 20 دینار، 10 دینار و 5 دینار است.

روی اسکناس‌های دیگر نیز، تصاویری از پادشاهان هاشمی قرار داده شد، دلیل این کار آشنایی شهروندان اردنی با چهره‌های برجسته و نمادهای کشورهای اسلامی و عربی است.

با روی کار آمدن کابینه افراطی رژیم صهیونیستی تنش‌ها بر سر وضعیت تاریخی مسجدالاقصی و دیگر اماکن مقدس در قدس اشغالی بالا گرفته است. اعضای این کابینه به وضوح از قصد خود برای تغییر این وضعیت و نقض حق تاریخی مسلمانان در این اماکن مقدس به‌ویژه مسجد مبارک الاقصی سخن می‌گویند.

در روزهای گذشته اردن خشم شدید خود را از اقدام ایتمار بن گویر، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در یورش به مسجد مبارک الاقصی با حمایت نظامیان صهیونیست ابراز کرده است. بسیاری از کشورهای جهان این اقدام را محکوم کرده‌اند.

اردن ضمن اعتراض به این اقدام تصریح کرد: این اقدامات تغییری در وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد مبارک الاقصی ایجاد نمی‌کند و این مسجد عبادتگاه مسلمانان و نخستین قبله آنها است.

سازمان‌های بین‌المللی نیز حضور بن گویر در مسجد مبارک الاقصی را محکوم و تصریح کرده‌اند: این اقدام تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد و دسترسی به صلح را دشوار خواهد کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha