ثبت‌نام مسابقات قرآن روستائیان و عشایر همدان تا 25 دی‌ماه
کد خبر: 4113325
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

ثبت‌نام مسابقات قرآن روستائیان و عشایر همدان تا 25 دی‌ماه

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان از برگزاری بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و گفت: کلیه حافظان و قاریان روستائی و عشایر این استان می‌توانند تا 25 دی‌ماه برای شرکت در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کنند.

مصطفی علیجانی رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدانحجت‌الاسلام مصطفی علیجانی، رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از برگزاری بیست‌و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و اظهار کرد: کلیه حافظان و قاریان روستائی و عشایر استان همدان می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به شرایط برگزاری مسابقات افزود: رشته‌های حفظ یک جزء (فقط در مرحله استانی)، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، قرائت و اذان در دو رده سنی 9 تا 18 سال و 18 تا 45 سال ویژه آقایان برگزار می‌شود.

علیجانی با اشاره به رشته‌های ویژه بانوان اظهار کرد: این رقابت بین بانوان در دو رده سنی 9 تا 18 سال و 18 تا 45 سال در رشته‌های حفظ یک جزء (فقط مرحله استانی)، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء و ترتیل برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فقط روستائیان و عشایر ساکن در روستاها و مناطق عشایری می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: افرادی که در مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری مسابقات معرفی می‌شوند باید گواهی احراز سکونت از شورای محل را داشته باشند و در غیر این صورت شرکت‌کننده از دور مسابقات خارج می‌شود.

علیجانی تصریح کرد: هر نفر فقط در یک رشته می‌تواند شرکت کند، همچنین نفرات برتر مسابقات کشوری در سه سال گذشته که در هر رشته حائز رتبه کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستائی و عشایری شده‌اند امکان حضور مجدد در آن رشته را ندارند.

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم، ششم بهمن‌ماه سال جاری، ساعت 8:30 در محل سالن اجتماعات امام علی(ع) و سالن جلسات شهید پورش همدانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به‌صورت همزمان برای آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نحوه ثبت‌نام گفت: علاقه‌مندان برای به شرکت در این مسابقات تا 25 دی‌ماه فرصت دارند به‌صورت حضوری به اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی در شهرستان‌‌ها مراجعه کنند و یا از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/GSLqLvF اقدام به ثبت‌نام خود کنند.

علیجانی با اشاره به اینکه نفرات اول مسابقات استانی در هر یک از رشته‌ها به غیر از رشته حفظ یک جزء که مرحله منطقه‌ای و کشوری ندارد برای شرکت در مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم معرفی می‌‌شوند، ادامه داد: مرحله منطقه‌ای و کشوری این مسابقات در زمستان سال جاری برگزار می‌شود که محل و زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه رشته قرائت تقلیدی ویژه آقایان در مقطع سنی 9 تا 18 سال برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان در این رشته باید یکی از موارد آیات 1 تا 18 سوره مبارکه بلد تلاوت استاد عبدالباسط، از آیه 22 تا پایان سوره حشر تلاوت استاد منشاوی و یا از آیه 25 تا 252 سوره بقره تلاوت استاد مصطفی اسماعیل را ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha