آغاز مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از 23 دی
کد خبر: 4113362
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از 23 دی

داوری مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از 23 دی‌ماه در مشهد مقدس آغاز می‌شود و به مدت یک هفته اجرای 146 شرکت‌کننده در این مرحله از مسابقات در معرض قضاوت هیئت داوران قرار می‌گیرد.

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران؛ داوری 246 فایل از 80 کشور دنیا

به گزارش ایکنا، داوری مرحله مقدماتی سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به صورت مجازی و با تشکیل هیئت داوران در مشهد مقدس انجام می‌شود.

داوری این مرحله از مسابقات به مدت پنج روز در جریان خواهد بود، روزهای 23 و 24 دی‌ماه داوری فایل‌های بخش بانوان و روزهای 25 تا 27 دی‌ماه نیز داوری فایل‌های بخش آقایان انجام خواهد شد.

سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در دو بخش بانوان و آقایان برپا و در بخش بانوان رقابت‌ها در دو رشته قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن و در بخش آقایان نیز در سه رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

در این مرحله از مسابقات اجرای 146 شرکت‌کننده از 80 کشور دنیا که پیش از این در رایزنی‌های فرهنگی و نمایندگی‌های سیاسی ایران در کشورهای مبدأ ضبط شده است در معرض ارزیابی داوران قرار می‌گیرد.

بر همین اساس در رشته حفظ کل آقایان 54 فایل، حفظ کل بانوان 22 فایل، ترتیل بانوان 13 فایل، قرائت آقایان 32 فایل و ترتیل آقایان نیز 25 فایل به ستاد برگزاری مسابقات رسیده است و طی پنج روز اعلام شده داوری خواهد شد.

بر اساس اعلام مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نفرات برگزیده این مرحله از مسابقات که حدود 20 نفر در بخش بانوان و 35 نفر در بخش آقایان خواهد بود به فینال این رویداد که همزمان با مبعث پیامبر اکرم(ص) برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

پیش از این نیز مرحله غربالگری اولیه طی هفته‌های گذشته انجام شده و تدوین این از سوی تدوینگران به پایان رسیده و آماده داوری شده است.

همچنین رشته ترتیل در بخش بانوان برای اولین بار است که به مسابقات اضافه شده است. رشته ترتیل بخش آقایان نیز از دوره سی و هفتم به مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اضافه شده است.

یادآور می‌شود، نمایندگان کشورمان در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شامل سینا طباخی و هاجر مهرعلیان، در رشته حفظ کل قرآن، محمدجواد جاوری و فهیمه اصغرزاده در رشته قرائت ترتیل و امیرحسین رحمتی در رشته قرائت تحقیق قرآن خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha