شعر آیینی، مزیتی فرهنگی برای استان زنجان
کد خبر: 4113648
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
در اختتامیه سوگواره خورشید ضمیران عنوان شد:

شعر آیینی، مزیتی فرهنگی برای استان زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: در تلاش هستیم تا در راستای رشد، تعالی و اعتلای شعر آیینی در زنجان قدم برداریم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، امیر نعمتی رئیس حوزه هنری استان زنجان شامگاه روز گذشته ۱۹ دی‌ماه در مراسم اختتامیه اولین سوگواره ملی شعر آیینی «خورشید ضمیران» ضمن‌گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: امروز شاهد اختتامیه نخستین سوگواره ملی خورشید ضمیران هستیم. یکی از دغدغه‌های ما در حوزه هنری در برگزاری این برنامه آن بود که این سوگواره آن‌طور که شایسته است برگزار شود و امروز خوشحالیم که با همراهی و همکاری هنرمندان زنجانی توانستیم این سوگواره را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: امیدواریم پایان سوگواره آغازی باشد برای جریان شعر آیینی در زنجان تا در ادامه برای رشد، تعالی و اعتلای شعر آیینی قدم برداریم. همچنین در راستای اهمیت شعر آیینی، تلاش ‌ما در حوزه هنری در دو الی سه سال اخیر این بوده که فعالیت‌ها را به تولید آثار هنری معطوف کنیم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به زیست‌بوم استان که در حوزه هنری موفق به تنظیم آن شده‌ایم، یکی از مزیت‌های اصلی استان که با آن روبرو هستیم شعر آیینی است.

نعمتی ادامه داد: در حوزه هنری عنوان «زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی» و «روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی» تدوین شده که براساس آن فعالیت‌های‌مان را پیش ببریم.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اقدامات شکل گرفته در حوزه شعر آیینی، خاطرنشان کرد: انتشار کتاب‌های شعر آیینی همچنین مجموعه شعر شعرای استان با عنوان «آیه‌های شکوفایی»، «یاربست» سیدضیاء‌الدین موسوی، مجموعه شعر «چهل برگ» رضا اسمخانی، «باران گفته است» امیر رسولی، مجموعه شعر کودک درباره ائمه اطهار (ع)، چاپ مجموعه شعر آیینی ترکی با عنوان «سحر آیه‌لری» مجموعه شعر بانوان استان که در حال انتشار است؛ مجموعه شعر عاشورایی کودک که در حال تصویرسازی است برگزاری بیش از ۲۵ مورد شب‌های شعر، برگزاری مستمر کارگاه شعر و زبان، برگزاری جلسات نقد کتاب نشست‌های تخصصی و ... بخشی از اقدامات انجام شده است.

در خاتمه این مراسم مریم محمدیان از گرگان، احمد رفیعی‌وردنجانی از شهرکرد و مصطفی توفیقی از مشهد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم سوگواره را کسب کردند.

همچنین «ناصر اسماعیلی» از زنجان و «محمد زارعی» از دلیجان به عنوان نفرات شایسته تقدیر این دوره از سوگواره معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha