اجرای هجدهمین دوره طرح ملی «ایران مرز پرگهر» در کردستان
کد خبر: 4113658
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

اجرای هجدهمین دوره طرح ملی «ایران مرز پرگهر» در کردستان

هجدهمین دوره طرح ملی «اردی ایران مرز پرگهر» در راستای آشنایی دانشجویان با کارآفرینان برتر در سطح دانشگاه‌های استان کردستان برگزار شد.

برگزاری اردوی ایران مرز پرگهر در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هجدهمین اردوی ملی ایران مرز پرگهر به همت مرکز گردشگری علمی، فرهنگی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در سطح دانشگاه‌های استان کردستان برگزار می‌شود.

 این طرح ویژه دانشگاهیان و نخبگان دانشگاهی بوده است و هدف از اجرای این طرح، آشناسازی دانشگاهیان با پروژه‌های صنعتی و فناورانه سراسر کشور و نیز آثار و مواریث فرهنگی و طبیعی در راستای افزايش خودآگاهی، خودباوری ملی است.

جریان‌سازی فرهنگی به‌منظور تقویت اقتدار ملی و هویت ایرانی اسلامی، فرهنگ‌سازی در جهت حمایت از صنعت و تولیدات ایرانی و اشتغال‌افزایی برای سرمایه‌های انسانی کشور و کمک به تولید و نشر محتوای بصری و شنیداری فاخر و جذاب و داده‌های متقن با موضوع میراث تاریخی تمدنی ایران از دیگر اهداف طرح ملی ایران مرز پرگهر بوده است.

اولین دوره هجدهمین دوره طرح ملی «اردوی ایران مرز پرگهر» در راستای آشنایی دانشجویان با کارآفرینان برتر استان و با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان و با هماهنگی معاون تعاون اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

در قالب این اردو دانشجویان از شرکت تولید محصولات گیاهی و دارویی شفای سنندج بازدید کردند و از نزدیک با فرایند تولید داروهای گیاهی و عرقیات آن‌ها آشنا شدند.

فاطمه بزدوده، مسئول کنترل کیفی شرکت فرآورده‌های گیاهی شفا در بازدید دانشجویان علوم پزشکی از این واحد تولیدی گفت: شرکت تعاونی 320 فراورده های گیاهی ئیلاخ (شفا) ثبت به شماره 1116در ثبت اسناد سنندج از سال 1369 در زمینه تولید و عرضه عرقیات و محصولات گیاهی و داروهای طبیعی و ارائه خدمات طب سنتی و طب بومی کردستان فعالیت دارد در این زمینه دستاوردهای متعددی هم داشته است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیشتر از 50 تن مواد اولیه برای تولید عرقیات توسط این شرکت خریداری می‌شود، افزود: این شرکت مواد اولیه خود را از استان‌های همدان، سرپل ذهاب و قصر شیرین کرمانشاه، مریوان تهیه می‌کند و مواد عطاری را نیز از تهران و اصفهان خریدار می‌کند.

مسئول کنترل کیفی شرکت فرآورده‌های گیاهی شفا بیان کرد: واحد تولیدی شفای کردستان از سال 1369 با بهره گیری از علوم و منابع معتبر طب سنتی، تجارب گذشتگان و علوم امروزی همراه با بهره‌گیری از نسخ مجرب شفا، بهره مندی از مطالعات گسترده واحد تحقیقات و بررسی سوابق واحد درمانگری به عرضه انواع عرقیات، دم‌نوش‌ها ، کرم‌های طبیعی، پودرها و... اقدام کرده است.

وی افزود: محصولات تولیدی این شرکت از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه نقاط مختلف جهان پس از مراحل مختلف کنترل کیفی و اندازه‌گیری ماده مؤثره تحت نظارت ویژه کارشناسان در تمامی مراحل تولید ، تهیه و عرضه شده است.

وی اظهار کرد: شرکت شفای کردستان چندین سال متوالی با اخذ امتیاز حداکثری ارزیابی و درجه بندی واحد های تولیدی از سوی سازمان غذا و دارو، در امر خطیر سلامت مصرف کننده گان اهتمام ورزیده است.

بزدوده با اشاره به اینکه شرکت دارو گیاهی شفا رضایت مخاطبان و مشتریان خود را تاکنون کسب کرده است، یادآور شد: سالانه نزدیک به 100 تن انواع عرقیات، دم‌نوش‌ها ، کرم‌های طبیعی، پودرها و... در این شرکت گیاهی تولید می‌شود که تاکنون موفق به صدور محصولات به کشور عراق شده و در تمام استان‌های کشور نیز نمایندگی شرکت فرآورده‌های گیاهی شفا دایر شده است.

انتهای پیام
captcha