محرومیت خوزستان از سوی ما مسئولان است
کد خبر: 4113673
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
پورعابدی:

محرومیت خوزستان از سوی ما مسئولان است

دبیر هیئت‌امنای جهاددانشگاهی با بیان اینکه همیشه در جلسات از محرومیت خوزستان سخن گفته می‌شود، گفت: محرومیت از استان و مردم نیست بلکه از ما مسئولان است؛ لذا همه تلاش ما این بود که حداقل در جهاددانشگاهی این‌چنین نباشیم.

محمدرضا پورعابدیبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمدرضا پورعابدی، دبیر هیئت‌امنای جهاددانشگاهی در آیین تکریم و معارفه رئیس پیشین و سرپرست جدید جهاددانشگاهی خوزستان که امروز، ۲۰ دی‌ماه در مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان برگزار شد، گفت: در سال ۶۸ به عنوان نسل دوم وارد جهاددانشگاهی شدم. از سال ۶۸ تا ۷۰ به عنوان معاون فرهنگی و از سال ۷۰ تا ۷۳ معاون پژوهش جهاددانشگاهی بودم و از سال ۷۳ تا ۸۵ مسئولیت جهاد خوزستان را برعهده داشتم.

وی افزود: دهه ۷۰ اولین سال‌هایی بود که مؤسسات غیرانتفاعی مشغول به فعالیت شدند؛ یک میلیون نفر در کنکور شرکت می‌کردند و جمعیت بسیاری پشت کنکور می‌ماندند. در همان سال‌ها در دو رشته کامپیوتر و زبان انگلیسی دانشجو پذیرفتیم و دکتر علوی از اولین دانشجویان زبان بود که از آن زمان وارد جهاد شد و پس از آن به عنوان معاون فرهنگی و آموزشی و سپس به عنوان رئیس جهاد خوزستان و مدیر نسل چهارمی، مسئولیت گرفت‌.

پورعابدی ادامه داد: جهاددانشگاهی خوزستان در استان و کشور موفق به ارائه نیروی‌ انسانی کارآمد بوده است. وقتی در جلسات حضور داشتم مرتب گفته می‌شد خوزستان محروم است و به عنوان یک خوزستانی احساسم این بود که محرومیت از استان و مردم نیست بلکه از ما مسئولان است؛ لذا همه تلاش این بود که حداقل در جهاددانشگاهی این‌چنین نباشیم و بسیاری از اولین‌هایی که در جهاد کشور وجود داشت در خوزستان رخ داد.

وی در پایان گفت: اولین مؤسسه آموزش عالی و اولین شعب خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در استان خوزستان راه‌اندازی شد که این نشان‌دهنده اهمیت، جایگاه و غنای جهاددانشگاهی خوزستان است.

انتهای پیام
captcha