اشتغال ۱۵۰۰ قزوینی‌ در طرح توسعه مشاغل خانگی
کد خبر: 4113691
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

اشتغال ۱۵۰۰ قزوینی‌ در طرح توسعه مشاغل خانگی

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قزوین از اشتغال ۱۵۰۰ شهروند قزوینی در طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد.

مولاوردی معاون آموزش جهاد دانشگاهی قزوین

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی قزوین، سمانه مولاوردی، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قزوین، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باهمت جهاد دانشگاهی کشور در ۳۱ استان کلید خورد و در سال ۹۷ در ۹ استان به‌صورت پایلوت اجرایی شد. این طرح تاکنون در استان قزوین منجر به اشتغال ۱۵۰۰ نفر شده است.

وی بابیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی دستاوردهای قابل‌توجهی برای استان قزوین داشته است، افزود: در این طرح سعی شده از مشاغل خرد و خانگی و همچنین کسب‌وکارهای نوپا حمایت شده و آن‌ها را به بازار فروش متصل کنیم.

این مسئول اظهار کرد: این طرح در سه فاز اجرایی شده است، در فاز اول تمرکز بر روی مطالعات مزیت‌های شغلی استان با استفاده از کارشناسان و خبرگان استانی بوده است که در این میان ۱۲رسته شغلی ایجاد شد. در فاز اول تبلیغات و اطلاع‌رسانی صورت گرفته بود که در استان قزوین بالغ‌بر ۲۲۰۰ شهروند از این طرح استقبال کردند.

مولاوردی اضافه کرد: در فاز دوم متقاضیان بر اساس شاخص‌های موجود استعدادیابی شدند و افراد بر اساس میزان مهارتی که داشتند؛ از سوی جهاد دانشگاهی قزوین در ۲ حوزه آموزش‌های عمومی و آموزش‌های تخصصی و مهارتی دوره دیدند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قزوین ادامه داد: آموزش عمومی شامل ۲۸ عنوان و در زمینه‌های مختلفی مانند تأمین مالی، تسهیلات، اخذ مجوزهای کسب‌وکار، بیمه، مالیات، توسعه کسب‌وکار، برند سازی، شبکه‌سازی فروش و بازاریابی بوده است و در آموزش‌های تخصصی و مهارتی افراد بر اساس رسته شغلی خود یک مهارت تخصصی مانند برنامه‌نویسی فراگرفتند.

وی با اشاره به شناسایی۱۵۰ پیشران در طرح توسعه مشاغل خانگی در قزوین، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با پیشران‌ها منعقد شد، توانستیم در فاز سوم به شبکه‌سازی متقاضیان بپردازیم. همچنین برای برخی از پیشرانان این فرصت مهیا شد تا از طریق اتصال به پلتفرم‌های فروش و راه‌اندازی فضای مجازی بازار فروش خوبی برای آن‌ها رقم بخورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی ۲سال اخیر، برای طرح توسعه مشاغل خانگی، یک نمایشگاه توسط سایت قزوین خرید به‌صورت مجازی و یک نمایشگاه فیزیکی در سالن نمایشگاه بین‌الملل با مساحتی بالغ‌بر ۲۰۰۰ مترمربع با حضور ۲۲۰ پیشران با پشتیبان جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار شد. همچنین ذیل طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، در حوزه بسته‌بندی نیز از برخی پیشران‌ها حمایت می‌کنیم. 

مولاوردی در پایان تصریح کرد: کلیه خدمات ارائه‌شده به متقاضیان طرح، با همت جهاد دانشگاهی کشور به‌عنوان ناظر، جهاد دانشگاهی قزوین به‌عنوان مجری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به‌عنوان کارفرما صورت گرفته است

انتهای پیام
captcha