زنان از ارکان اساسی جامعه اسلامی هستند
کد خبر: 4113936
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

زنان از ارکان اساسی جامعه اسلامی هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه زنان از ارکان اساسی جامعه اسلامی هستند و عالی‌ترین نقش سازنده را دارند، گفت: دین مبین اسلام نه‌تنها زنان را از صحنه زندگی اجتماعی طرد نمی‌کند، بلکه آنان را در جامعه در جایگاه رفیع انسانی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام خلیفاوی رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، صبح امروز، 21 دی‌ماه، در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر، اظهار کرد: در دین مبین اسلام به جایگاه و شخصیت زن توجه زیادی شده است. نقش زن در اسلام صرفاً مدیریت خانواده نبوده و پهنه شخصیت او در حوزه گسترده‌تری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام زنان از ارکان اساسی جامعه هستند و عالی‌ترین نقش سازنده را دارند، تصریح کرد: شناخت نقش زن در جامعه و همچنین تعیین موقعیت سیاسی و اجتماعی او بسیار مهم و حائز اهمیت است و برخى نسبت به نقش عمومی زن راه را به اشتباه رفته‌اند؛ ازجمله کسانى که تمامی مسؤولیت‌های زن را صرفاً در نقش مادر بودن خلاصه می‌کنند و نقش عمومی او را نمی‌پذیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: اسلام آموختن علم و دانش و نیل به مدارج عالیه اجتماعی و علمی، فرهنگی و سیاسی را بر زنان مجاز دانسته است. پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) با یک جمله زیبا و رسا، خط بطلانی بر تمامی طرز تفکرهای جاهلی کشیده و فرموده‌اند: «طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه» یعنی کسب علم و دانش بر همه مسلمانان چه مرد و چه زن واجب است و نیز همان حضرت، دست دختر خود را نه فقط به جهت عواطف پدری بلکه به عنوان ارج نهادن به مقام ارزشمند زن می‌بوسیدند و راه و رسم برخورد با زنان را به همگان آموختند.

خلیفاوی بیان کرد: زن در دین اسلام موجودی ضعیف و زیردست تعریف نشده و این در حالی است که کلیشه‌های سنتی ما اصرار داشتند تا زن را این‌گونه تعریف کنند. اسلام به زن شخصیت بخشیده و او را به صحنه اجتماعی وارد کرده است. اسلام نه‌تنها زنان را از صحنه زندگی اجتماعی طرد نمی‌کند، بلکه آنان را در جامعه در جایگاه رفیع انسانی قرار می‌دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: در نظام اسلامی زن به عنوان یک انسان می‌تواند با مردان مشارکت فعال در بنای جامعه داشته باشد. او می‌تواند با مشارکت خود در ساختمان حکومت اسلامی مسئولیت‌هایی را به عهده بگیرد و برای آن تلاش کند.

وی ادامه داد: اسلام، نقش زن در تربیت فرزندان را بسیار مهم و اساسی قلمداد می‌کند و به تعبیر زیبای امام خمینی(ره) از دامن زن، مرد به معراج می‌رود؛ لذا در ظل سایه مادری مهربان، وظیفه‌شناس و فهیم است که فرزندان پاک با اخلاق نیکو و فهمیده وارد اجتماع می‌شوند و نیز در ظل سایه همسری مهربان، دلسوز، فداکار و آرامش‌بخش است که مرد، با شخصیت، فعال و مقاوم در برابر سختی‌ها و مشکلات، بار می‌آید.‏

خلیفاوی در پایان یادآور شد: حضرت زهرا(س) در حمایت از ولایت و امامت نقش‌آفرینی کردند و نیز حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا در سخنرانی خود، یزید و اقدامات او را سرکوب کردند که این نمونه‌ای از نقش و تأثیر زن در ساختار حکومت اسلامی است.

انتهای پیام
captcha