محفل انس با قرآن و نشست جامعه قرآنی اسلامشهر برگزار شد
کد خبر: 4114012
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)؛

محفل انس با قرآن و نشست جامعه قرآنی اسلامشهر برگزار شد

به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم و نشست صمیمی قاریان و فعالان قرآنی شهرستان با امام جمعه این شهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم و نشست صمیمی قاریان و فعالان قرآنی شهرستان اسلامشهر با امام جمعه این شهر به همت دارالقرآن سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر برگزار شد.

این محفل نورانی، امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین برقراری، امام جمعه اسلامشهر، حجت‌الاسلام میرزاپور، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اسلامشهر، رضا عظیمی، مرتضی خانعلی و علی اکبر اسحاقی، اعضای شورای اسلامی اسلامشهر، مسلم مولایی، بخشدار اسلامشهر و دیگر مسئولان شهرستان و نیز با حضور جمعی از فعالان و قاریان قرآن در دارالتلاوه دارالقرآن سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر برگزار شد.

در ابتدای این دیدار، عسگرپور، مشاور قرآنی فرمانداری اسلامشهر با اشاره به فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: تهیه اطلس قرآنی به‌عنوان منبع جامع و دقیقی از آمار جامعه قرآنی اسلامشهر، از اهم برنامه‌هایی است که باید به آن توجه شود.

در ادامه عذرا طاعتی، مسئول دارالقرآن سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر، گزارشی از وضعیت اجرایی و عملکرد این مؤسسه قرآنی از سال تأسیس تاکنون ارائه کرد و بهره‌گیری از اساتید مجرب و برجسته، نشر و گسترش برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان با هدف جهاد تبیین، ایجاد شبکه قرآنی، ایجاد اردوگاه قرآنی، ادامه نهضت حفظ قرآن در سطح شهرستان و ایجاد بستر مناسب برای برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای ارگان‌ها را از دیگر برنامه‌های این مجموعه برشمرد.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین برقراری، امام جمعه شهرستان اسلامشهر، ضمن خیر مقدم و گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در سخنانی با اشاره به نیاز انسان به انس با قرآن کریم، بیان کرد: قرآن کریم سراج و نور است که ظلمت و تاریکی بسیار عمیق و چندین لایه دنیا تنها به وسیله آن از بین می‌رود.

وی افزود: دارالقرآن سازمان فرهنگی شهرداری اسلامشهر، دانشگاه قرآنی است که با تربیت قاریان و حافظان کلام وحی می‌تواند به رفع مهجوریت قرآن کمک کند.

تلاوت حبیب‌الله پوراحمدی، قاری بین‌المللی و ممتاز کشوری و مرتضی شکوری، قاری ممتاز بین‌المللی و همچنین اجرای گروه تواشیح، ارائه بحث و پیشنهاد آذر فرجی از قاریان ممتاز کشوری و غلامحسین جهانگیری، قاری و دبیر مجمع قرآنیان اسلامشهر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha