تکامل انسان در پرتو نور و پیروی از سیره عملی ائمه(ع) محقق می‌شود
کد خبر: 4114014
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
حجت‌الاسلام افلاکیان بیان کرد:

تکامل انسان در پرتو نور و پیروی از سیره عملی ائمه(ع) محقق می‌شود

مربی مؤسسه فرهنگی به‌سوی بی‌نهایت شهر قم گفت: دین می‌گوید زمانی انسان به تکامل می‌رسد که به سوی انسان کامل و امام زمان(عج) برود و در پرتو نور و سیره عملی امام معصوم و پیامبران الهی قرار و پناه گیرد.

کارگاه آموزشی دین فطری

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین افلاکیان، مربی مؤسسه فرهنگی به‌سوی بی‌نهایت شهر قم، عصر امروز، ۲۱ دی‌ماه، در کارگاه آموزشی دین فطری که در محل سالن اجتماعات شهید سیدمرتضی آوینی با حضور کارکنان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر برگزار شد، گفت: دین می‌گوید زمانی انسان به تکامل می‌رسد که به سوی انسان کامل و امام زمان(عج) برود و در پرتو نور و سیره عملی امام معصوم و پیامبران الهی قرار و پناه گیرد.

انسان؛ برترین تجلی بی‌نهایت

وی با بیان اینکه خداوند متعال یک وجود بی‌نهایت از رحمت، فیض و بخشش بی‌نهایت بی‌انتها است و رحمت، فیض و بخشایندگی بی‌نهایت از آن وجود خالق عالم هستی است، افزود: فطرت انسان نسبت به فیض بی‌نهایت پروردگار متعال نیاز به بیداری و بصیرت نافذ دارد تا شاهد اتصال انسان به ظرفیت خدایی‌شدن باشیم لذا انسان به‌عنوان برترین تجلی بی‌نهایت است.

تأثیر اتصال به قدرت مطلق الهی در عالم تکوین

حجت‌الاسلام افلاکیان آیه قرآنی «إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» را به معنای ما برای بالاییم و به سوی بی‌نهایت پیش می‌رویم، اظهار کرد: انسانی که در قلبش ایمان به خدا دارد، می‌تواند به سوی بی‌نهایت برسد و خدایی شود. همچنین در دنیا نیز بهره‌مند از قدرت مطلق الهی گردد. 

حجت‌الاسلام حسین افلاکیان

مربی مؤسسه فرهنگی به‌سوی بی‌نهایت شهر قم با ابراز اینکه قدرت مطلق الهی به‌دست انسان‌های مؤمن است، گفت: همه انبیاء الهی و شاگردان ایشان نیز متصل به قدرت مطلق بوده‌اند و در عالم تکوین می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وی به تفسیر حدیث «خُلِقْتُمْ لِلْفَناءِ لا لِلْبَقاءِ» در عرصه فنا و بقا در گردنه عالم هستی پرداخت و بیان کرد: میل فطری به منابع بی‌نهایت در همه انسان‌ها وجود دارد و این میل را پروردگار بخشاینده در وجود انسان قرار داده است. پس باید همه انسان‌ها را به پاسخ این امیال برساند.

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha