پایان داوری بخش بانوان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4114611
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

پایان داوری بخش بانوان مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن

داوری مرحله مقدماتی بخش بانوان سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران پایان یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به خراسان رضوی، داوری مرحله مقدماتی بخش بانوان سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با شعار «یک کتاب، یک امت»، عصر امروز، ۲۴ دی ماه با انتخاب نفرات برگزیده در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت مشهد مقدس به کار خود پایان داد.

مرحله مقدماتی بخش بانوان در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم طی روز‌های ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه به صورت غیر حضوری و با حضور ۳۵ شرکت‌کننده توسط ۶ داور بانو که سه نفر از آن‌ها مشهدی هستند، داوری شدند. در این مرحله فایل تصویری ضبط شده شرکت‌کنندگان برای گروه داوری پخش شد که به صورت زنده از سوی آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این بخش از مسابقات، مرضیه دیانی در بخش تجوید، ملیحه اسحاق‌نژاد در بخش صوت، لیلا بایست در بخش لحن، مریم خطیب در بخش وقف و ابتدا و زهرا افخمی و مریم سعیدی نیز در بخش حسن حفظ به عنوان داور حضور داشتند و ریاست هیئت داوران در بخش بانوان نیز بر عهده مریم خطیب گذاشته شده و ناظر فنی نیز اعظم الماسی بود.

در این مرحله، از مجموع راه‌یافتگان در بخش بانوان، ۱۸ نفر در رشته حفظ و ۱۳ نفر در رشته ترتیل شرکت کردند که در این دوره از رشته قرائت، منتخبی از بخش بانوان به مسابقات راه نیافت.

فایل تصویری شرکت‌کنندگان با هماهنگی سفارت‌ها و رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، جامعةالمصطفی(ص) العالمیه و مؤسسات قرآنی ضبط و دریافت شده است.

در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش بانوان هاجر مهرعلیان، در رشته حفظ کل قرآن و فهیمه اصغرزاده در رشته قرائت ترتیل به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

با پایان یافتن داوری مرحله مقدماتی بخش بانوان سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، احکام داوران توسط کریم دولتی، پیشکسوت قرآنی کشورمان به آن‌ها اعطا شد.

مرحله نهایی این مسابقات از شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه همزمان با سالروز مبعث رسول اکرم(ص) طی مراسمی آغاز می‌شود و تا چهارشنبه، سوم اسفندماه در جریان خواهد بود.

یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران امسال در گروه آقایان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن و گروه بانوان نیز در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود و مسابقات طلاب علوم دینی، دانش‌آموزان و روشندلان امسال برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha