مشارکت 480 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در مسابقات قرآن
کد خبر: 4114744
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

مشارکت 480 هزار نفری دانش‌آموزان فارس در مسابقات قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از مشارکت 480 هزار نفری دانش‌آموزان این استان در مسابقات قرآن سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: استان فارس با این تعداد شرکت‌کننده رتبه نخست کشور را دارد.

علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، شب گذشته، 24 دی‌ماه در سومین نشست مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث قرآنی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی در سال تحصیلی اظهار کرد: امسال بیش از 480 هزار نفر از دانش‌آموزان فارس در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن شرکت کردند که از این لحاظ در کشور رتبه نخست را داریم.

شادباش با اشاره به در پیش رو بودن مراحل مختلف این مسابقات قرآن تأکید کرد: قطعا برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مسابقات نیازمند اعتبار و بودجه هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: در حوزه پرورشی به شدت نیازمند نیروی پرورشی هستیم که بتوانیم اهداف سند تحول بنیادین را در سطح مدارس استان اجرایی کنیم.

محمود میرزایی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس هم در این نشست با بیان اینکه با مشکل اعتباری در بحث نوسازی مدارس استان مواجه هستیم، ادامه داد: اگر هزینه‌ها را در آموزش و پرورش به‌صورت هدفمند استفاده کنیم، در سایر حوزه‌ها مشکل نخواهیم داشت.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا با تصویب قوانین مورد نیاز، شرایط ساخت و ساز مدارس را تسهیل کنند و در این زمینه یاری‌رسان خیران مدرسه‌ساز باشند.

کوروش زارع شیبانی، رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان فارس نیز در این نشست سخنان رهبر معظم انقلاب را در خصوص این دانشگاه یادآور شد و گفت: طبق فرمایشات معظم‌له این دانشگاه نقطه ثقل نظام تعلیم و تربیت است و باید به مسائل و مشکلات این دانشگاه توجه بیشتری شود.

عباس توانا، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس هم در این نشست، آموزش و پرورش را کلیدی‌ترین وزارتخانه توصیف کرد و افزود: باید به این وزارتخانه توجه بیشتری از سوی مسئولان دولت و مجلس شود.

مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس نیز در این نشست با بیان اینکه مدرسه مجازی را در استان در سه سطح پیش‌بینی کردیم، گفت: این نوع مدارس در سطح اول نیازمند اعتبار نیستند اما در سطوح 2 و 3 نیاز به تخصیص اعتبار دارند.

انتهای پیام
captcha